۱۷ خرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۰۰

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان:

مصرف برق در استان زنجان ۲۲ درصد افزایش دارد

مصرف برق در استان زنجان ۲۲ درصد افزایش دارد

زنچان-مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان گفت: امسال ۲۲ درصد افزایش مصرف برق داریم که طبق نظر کارشناسان ۱۰ درصد آن می‌تواند مربوط به تولید رمزارز باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا علیزاده ظهر دوشنبه در جلسه شورای اداری در محل استانداری زنجان بر لزوم مدیریت مصرف برق در استان زنجان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه در صورت عدم رعایت میزان مصرف محدودیت‌هایی در شهرستان‌های استان اعمال می‌شود، اظهار کرد: طی چند روز گذشته مصرف برق برخی از ادارات نسبت به سال گذشته افزایش داشته و برق شان قطع شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان گفت: برق هشت دستگاه اجرایی در استان زنجان به دلیل همکاری نکردن قطع شده و برخی از دستگاه‌های اجرایی همکاری خوبی را در مصرف برق داشتند.

علیزاده با بیان اینکه فعالیت ماینرها در استان زیاد شده است، تاکید کرد: شناسایی مزارع تولید رمزارز از طریق آی.پی به راحتی ممکن بوده که در این میان همکاری اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات برای شناسایی نیاز است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال گذشته تاکنون ۵۷ مزرعه تولید رمز ارز با ۳۱۰۱ ماینر در استان کشف شده، ولی قطعاً تعداد مزارع استخراج بیشتر از این تعداد است و به صورت مویرگی به شبکه وصل شده است.

وی با بیان اینکه چهار هزار مگاوات امسال کمبود برق داشتیم، گفت: امسال ۲۲ درصد افزایش مصرف برق داریم که طبق نظر کارشناسان ۱۰ درصد آن می‌تواند مربوط به تولید رمزارز باشد.از ساعت ۱۲ تا ۱۸ عصر که اوج مصرف است نیاز است مدیریت شود تا شاهد قطعی برق نباشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان با بیان اینکه سقف در نظر گرفته شده برای مصرف استان ۵۲۰ مگاوات بود که با این وجود شاهد تجاوز مصرف از این میزان هستیم که در نهایت خاموشی و اعمال مدیریت را به همراه دارد، افزود: باید این میزان مدیریت شده و با تعدیل در این زمینه اقدام می‌شود.

علیزاده به راه‌اندازی سامانه پایش مصرف در استان زنجان اشاره کرد و افزود: از طریق این سامانه شهر به شهر میزان مصرف بررسی می‌شود.

کد خبر 5229363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha