۲۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۱۱

ریابکوف؛

ظرف روزهای آینده کار بر روی «سند نهایی» احیای برجام آغاز می شود

ظرف روزهای آینده کار بر روی «سند نهایی» احیای برجام آغاز می شود

معاون وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتی عنوان داشت که ظرف روزهای آینده کار بر روی آماده سازی سند نهایی احیای برجام آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دفتر نمایندگی روسیه در وین در پیامی در توئیتر اقدام به انتشار بخشی از اظهارات «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه این کشور در خصوص برجام کرده است.

ریابکوف در اظهاراتی به @rianru گفته است: در حال حاضر در خصوص بحث های مربوط به احیای برجام هیچ مانع غیرقابل عبوری وجود ندارد. گفتگوهای وین در حال شتاب گرفتن است. ظاهراً ظرف چند روز آینده کار بر روی سندی که سند نهایی برجام خواهد بود آغاز می شود.

ریابکوف امروز (پنجشنبه) در گفتگو با رسانه‌های روسی، با بیان اینکه توافقات احیای «برجام» در وین در حال شکل‌گیری است، تصریح کرد: فراهم کردن شرایط بازگشت نفت ایران به بازار جهانی، از عناصر اصلی دیدارهای برجامی است.

وی با بیان اینکه تعلل هیچ فایده‌ای ندارد، تاکید کرد: روسیه در تلاش است تا روند احیای برجام را تسریع کند.

ریابکوف اضافه کرد که ایران در آستانه انتخابات است. اما ما و هیئت نمایندگی خود در آنجا (وین) در تلاش هستیم تا دستیابی به نتیجه نهایی را تسریع کنیم.

معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ خود ضمن اعلام این خبر که مذاکرات «وین» در خصوص احیای برجام  احتمالا فردا جمعه مجدداً از سرگرفته می‌شود، گفت که تا زمانی‌که مسائل باقیمانده در مذاکرات وین رفع نشود، احیای برجام غیرمحتمل است.

ظرف روزهای آینده کار بر روی «سند نهایی» احیای برجام آغاز می شود

کد خبر 5231559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha