۲۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۰۳

استاندار سمنان:

مصوبه قانونی فروش املاک مازاد برای تأمین فضاهای آموزشی اجرا شود

مصوبه قانونی فروش املاک مازاد برای تأمین فضاهای آموزشی اجرا شود

سمنان- استاندار سمنان بابیان اینکه مشکل مدارس تخریبی در استان باید هر چه سریعتر حل شود، گفت: مصوبه قانونی فروش املاک مازاد برای تأمین فضاهای آموزشی اجرا شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا آشناگر ظهر پنج‌شنبه در جلسه شورای اداری استان سمنان با حضور وزیر آموزش‌وپرورش به میزبانی سالن یادگار امام (ره) استانداری ضمن بیان اینکه تجربه متدها و روش‌های تدریس و آموزش در دوره کرونا و راه‌های جلوگیری از خسارت آن باید بررسی شود تا مجموع این عوامل قابل‌انتقال به دوران پسا کرونا باشد، ابراز داشت: سوال اساسی در این بازه کرونا نهادینه شدن فاصله اجتماعی در نظام آموزش‌وپرورش برای انتقال داده‌ها به دانش آموزان از طریق معلمان است که می‌بایست به تقویت ارتباطات دانش آموزان و خانه و مدرسه توجه شود.

وی ضمن بیان اینکه با چالش جدی مواجه هستیم و دانش آموزان ناگزیر با این فضای جدید دچار خلأ ارتباطی شدند، افزود: یکی از اقداماتی که نتوانستیم با این متد ترمیم کنیم و برای حل آن باید برنامه جدی داشت زمینه برقرار کردن ارتباط عاطفی و روانی است که از دانش آموزان گرفته‌شده و از سویی ماندگاری بچه‌ها در خانه و بلاتکلیفی در ارتباط با آن‌ها موضوع دیگری که چالش جدی این روزها در آموزش‌وپرورش به شمار می‌رود.

ارتقا مهارت در دستور کار باشد

استاندار سمنان بابیان اینکه ارتقا مهارت‌های فنی در نظام آموزشی باید موردتوجه قرار گیرد، ابراز داشت: برای تحقق این مهم می‌طلبد تا نظام آموزشی و خروجی آن را به سمت تأمین بازار کار موردنیاز کشور سوق دهیم

آشناگر بابیان اینکه در نظام آموزشی باید به‌طورجدی تدوین برنامه ارتقا هوش مالی دانش آموزان در دستور کار واقع شود، تصریح کرد: این ضعف از ابتدا در نظام آموزشی وجود داشت که فارغ‌التحصیلان تازه بعد از اتمام مدرسه به این فکر می‌افتند که چه باید کنند لذا باید این گروه با بازارهای مالی آشنا شوند.

وی ضمن بیان اینکه نظام آموزشی باید به خلاقیت و نوآوری در تدریس، تحصیل و پرورش بپردازد، افزود: اگر به این سمت که نظام ارزیابی ما به این مباحث معطوف شود پیش رویم قطعاً می‌تواند بسیار در آینده تأثیرگذار باشد چراکه این دانش آموزان یاد می‌گیرند با راه‌حل‌های خلاقانه مشکلات خود یا کشور را حل کنند.

وجود ساختمان‌های آموزشی تخریبی در استان سمنان

استاندار سمنان بابیان اینکه تأمین فضاهای آموزشی در استان و تخریبی بودن شماری از آن موضوع مهم دیگری است که باید به آن توجه کرد، ابراز داشت: با تلاش‌های صورت گرفته، با ورود خیران و توجه دولت اقدامات خوبی به انجام رسید که امیدواریم به رفع هر چه سریع‌تر ساختمان‌های تخریبی نیز توجه شود.

آشناگر در ادامه تصریح کرد: حاکمیت باید با گشاده‌دستی به‌نظام آموزش‌وپرورش توجه کند و معلمان را در نظام برنامه‌ریزی مورد تکریم قرار دهد.

وی بابیان اینکه می‌توان از فروش املاک مازاد برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی استفاده کرد، افزود: امیدواریم در ادامه این روند بحث مصوبه قانونی یعنی فروش املاک مازاد برای تأمین فضاهای آموزشی به‌شرط هزینه در همان استان در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 5231621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha