۲۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۳۸

یک مدرس دانشگاه؛

توانمندسازی جامعه فقط توزیع بسته های معیشتی نیست

توانمندسازی جامعه فقط توزیع بسته های معیشتی نیست

یک مدرس دانشگاه معتقد است که توانمندسازی خانواده های نیازمند نباید فقط با توزیع بسته های معیشتی همراه باشد.

محسن مدحج در گفتگو با خبرنگار مهر، به اهمیت توانمندسازی خانواده‌های محروم و بی بضاعت اشاره کرد و گفت: اگر قرار باشد فقط به فکر توزیع بسته‌های معیشتی باشیم، قطعاً نخواهیم توانست به توانمندسازی این قبیل خانواده‌ها چندان امیدوار بود. زیرا، تزریق بسته‌های معیشتی فقط می‌تواند یک مسکن برای همراهی با مشکلاتی که این قبیل خانواده‌ها با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند باشد.

وی افزود: شاید در دورانی که دنیا به سمت استفاده از کاربردهای مختلف و متنوع از رایانه پیش می‌رود، بهتر است ما هم عقب نمانیم و از کارکردهای مثبت فضای مجازی برای توانمندسازی خانواده‌های نیازمند بهره برد.

این برنامه نویس ادامه داد: امروزه برنامه نویسی به عنوان یک مولد اشتغال در دنیا شناخته می‌شود که افراد می‌توانند توسط آن وارد صنایع مختلفی نظیر پزشکی، مهندسی، معماری، هنر و حتی علوم فضایی شوند چرا که سایر مشاغل برای پیشرفت باید خود را به تکنولوژی و نرم افزار گره بزنند. بر همین اساس ورود به حوزه برنامه نویسی به سرعت می‌تواند افراد را وارد فضای کار و اشتغال کند.

مدحج گفت: توانمندسازی و اشتغالزایی از طریق برنامه نویسی یکی از ساده‌ترین و کم هزینه ترین روش‌ها است که تاکنون به آن توجه چندانی نشده، درحالی که یک فرد می‌تواند با طراحی یک بازی، فروشگاه آنلاین و یا یک نرم افزار کاربردی به کارآفرینی موفق مبدل شود.

وی با اشاره به تنوع زیاد در فضای برنامه نویسی برای استفاده بهینه از فرصت‌های شغلی، گفت: وقتی صحبت از برنامه نویسی می‌شود، نگاه گروهی فقط درگیر شبکه‌های اجتماعی می‌شود درحالی که این نگرش اشتباه باید در جامعه اصلاح شود.

این برنامه نویس ادامه داد: زمان آن رسیده تا الگوهای توانمندسازی، رفاه، اشتغالزایی و کارآفرینی را تغییر دهیم و آموزش شیوه‌های مدرن و نوین نظیر برنامه نویسی را جایگزین مشاغل کم درآمد سنتی کنیم.

مدحج افزود: آنچه مسلم است ما باید آموزش‌های لازم را در اختیار خانواده‌ها قرار دهیم و آنها را در این مسیر توانمند سازیم. زیرا، به نظر می‌رسد که توانمندسازی خانواده‌ها فقط با ایجاد شغل برای آنها فراهم می‌شود.

کد خبر 5233525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha