۲۶ خرداد ۱۴۰۰، ۲۳:۱۳

استاندار گیلان:

حفظ سلامت مردم در روز انتخابات در اولویت است

حفظ سلامت مردم در روز انتخابات در اولویت است

رشت- استاندار گیلان با اشاره به پیش بینی تمهیدات لازم برای رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: حفظ سلامت مردم در روز انتخابات در اولویت است.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع شامگاه چهارشنبه در گفتگوی زنده با مردم گیلان از طریق شبکه باران با اشاره به اینکه ایرانیان ملتی آگاه و بیدار هستند، اظهار کرد: از همان ابتدای انقلاب با انتخاب راه خود که همان مردم سالاری دینی بود طاغوت را نفی کردند.

وی با بیان اینکه در نظام مقدس اسلامی ایران، مردم نقش مهمی ایفا می‌کنند، افزود: معتقدم مهمترین جلوه بارز مردم سالاری دینی در انتخابات محقق می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه برای انتخابات سالم، امن و با شکوه طی یک سال گذشته تلاش‌های بسیار انجام شده و تمهیدات لازم پیش بینی شده است، گفت: بر اساس آخرین گزارشات تمام شهرستان‌های استان گیلان آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات را دارند.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی، نظارتی و بازرسی و تدارکاتی در برگزاری انتخابات مشارکت دارند، اضافه کرد: سه هزار و ۹۴ شعبه اخذ رأی برای استان گیلان پیش بینی شده است.

زارع با اشاره به اینکه از این تعداد دو هزار و ۷۱۵ شعبه ثابت و ۳۷۹ شعبه سیار است، گفت: یک میلیون ۹۸۸ هزار و ۵۳۴ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد ۴۰ هزار و ۴۵۵ نفر رأی اولی هستند.

وی با تأکید بر اینکه حفظ سلامت رأی دهندگان و عوامل اجرایی در اولویت است، تصریح کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا اثر انگشت با استامپ حذف شده و شعب اخذ رأی ۱۰ درصد افزایش یافته است.

استاندار گیلان با اشاره به در شعب اخذ رأی فاصله فیزیکی رعایت خواهد شد، گفت: شهروندان نگرانی نداشته باشند و با اطمینان خاطر در نخستین ساعات صبح رأی خود را به صندوق بیاندازند.

وی با بیان اینکه انتخابات شوراها در شهر رشت به صورت تمام الکترونیکی انجام می‌شود، اضافه کرد: از سال گذشته دولت زیر ساخت‌ها و تمهیدات لازم برای این کار را انجام داده است.

زارع با اشاره به اینکه در این برهه از زمان که شبکه‌های معاند پیوسته تلاش دارند مردم را ناامید کنند از همه مردم آگاه استان دعوت می‌کنم برای اعتلای نظام و انقلاب و توسعه کشور به ویژه برای انتخاب ریاست جمهور با آرای بیشتر به عنوان پشتوانه وی در محافل بین المللی حضور پرشور داشته باشند.

کد خبر 5236837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha