۲۸ خرداد ۱۴۰۰، ۲۳:۵۶

ارتش افغانستان اعلام کرد؛

آزادسازی ۲۰۰ نیروی امنیتی افغانستان از محاصره طالبان

آزادسازی  ۲۰۰ نیروی امنیتی افغانستان از محاصره طالبان

ارتش افغانستان حدود ۲۰۰ تن از نیروهای امنیتی را از محاصره طالبان نجات دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح، مقامات افغانستان اعلام کردند که ارتش این کشور حدود ۲۰۰ تن از نیروهای امنیتی را که برای چندین روز در ولایت هرات و در مجاورت مرز ایران تحت محاصره نیروهای طالبان قرار داشتند، آزاد کردند.

«جیلانی فرهاد» سخنگوی فرماندار هرات گفت که تمام نیروهای امنیتی تحت محاصره از طریق پشتیبانی هوایی نجات یافته و به یک مرکز بهداشت و درمان منتقل شدند.

گفتنی است که ظرف روزهای گذشته، دوستان و بستگان این نیروهای امنیتی با برگزاری تظاهرات در مقابل ساختمان فرمانداری خواستار نجات و بازگشت صحیح و سالم این افراد شدند.

طبق داده‌های رسمی، دست کم ۹ پرسنل نظامی از مجموع ۱۲۰ پرسنل در حمله‌های طالبان زخمی شدند که حال تعدادی از آنها به دلیل نبودِ دارو و خدمات درمانی وخیم است.

رادیو محلی کیلید در گزارشی اعلام کرد که از مجموع ۳۸۷ بخش و ۳۴ مرکز استان در کشور افغانستان، ظرف دو ماه گذشته مراکز دست کم ۳۰ بخش به دست طالبان سقوط کرده است.

این در حالی است که وزارت دفاع افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۲۵۸ تن از نیروهای طالبان در جریان عملیات‌های پاکسازی در ۱۳ ولایت این کشور کشته شده و ۷۶ مین زمینی که توسط این نیروها کاشته شده بودند، ظرف ۲۴ ساعت گذشته کشف و خنثی شدند.

کد خبر 5238651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha