۳۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۰۴

معاون منابع انسانی دادگستری استان اصفهان:

۵۰۰ نفر به دستگاه قضائی استان اصفهان افزوده شد

۵۰۰ نفر به دستگاه قضائی استان اصفهان افزوده شد

اصفهان - معاون منابع انسانی دادگستری استان اصفهان گفت: طی یک سال اخیر ۵۰۰ نفر به بخش اداری و قضائی دستگاه قضائی استان اصفهان اضافه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا سجودی صبح یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، ضمن تبریک ایام پیش رو با بیان اینکه طی یک سال اخیر در راستای ارتقای کمی و کیفی منابع انسانی دستگاه قضا در استان اصفهان تلاش‌های خوبی صورت گرفته است، اظهار داشت: در سال گذشته ۴۳۴ همکاری اداری و ۶۶ همکار قضائی به سیستم قضائی استان اصفهان اضافه شد.

اجرای سند تحول قوه قضائیه در بدنه دستگاه قضائی استان اصفهان

وی با بیان اینکه با ورود آقای رئیسی به دستگاه قضا سند تحول قوه قضائیه تدوین و سعی شد این سند در بدنه دادگاه‌ها و دادسراها اجرایی شود، اضافه کرد: برای این امر از ظرفیت‌های دانشگاهی استفاده شد و تفاهم‌نامه‌هایی را با دانشگاه‌های استان اصفهان از جمله دانشگاه‌های اصفهان، کاشان و نجف آباد منعقد شد.

معاون منابع انسانی دادگستری استان اصفهان در ادامه با اشاره به اقدامات صوت گرفته در زمینه آشنایی با روش‌های پیشگیری از وقوع جرم تصریح کرد: برای این امر هشت نشریه در قوه قضائیه تولید و منتشر می‌شود که با نشریه‌های وزارت علوم برابری می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه توجه به آسیب‌های اجتماعی برای کاهش جرم امری ضروری است، اضافه کرد: برای این امر پیشگیری را در اولویت قرار داده‌ایم و پژوهش‌هایی را نیز در دستور کار داریم.

سجودی با بیان اینکه شهروندان می‌توانند از دو طریق سامانه جمع‌آوری اطلاعات مردمی «سجام» و ۱۲۹ اطلاع رسانی در زمینه پیشگیری از وقوع جرم را داشته باشند، ادامه داد: این مسائل همه موارد از جمله حاشیه نشینی، طلاق ازدواج، حقوق عامه و بیت المال و … را در بر می‌گیرد.

اضافه شدن ۸۸۰ کارشناس رسمی دادگستری طی یک سال

وی همچنین به افزایش تعداد کارشناس و وکلا در مراجع قضائی استان اصفهان اشاره کرد و گفت: ۸۰۰ نفر در یک مرحله و ۸۰ نفر در یک جلسه کارشناس رسمی دادگستری اضافه شدند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان ادامه داد: طرح میانجیگری نیز در حال پیگیری است، رصد کمیسیون‌های شبه قضائی نیز در دستور کار است و در این راستا ضروری است مردم نیز با دستگاه قضائی همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به فرهنگسازی در زمینه استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس نیز اضافه کرد: در شهرستان اصفهان، در سال گذشته ۱۰ رأی حبس به جزای نقدی روزانه، دو هزار و ۲۳۷ رأی به جزای نقدی کلی و ۱۲ رأی به دوره مراقبت‌های ویژه تغییر یافته است.

کد خبر 5240064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      0 0
      پس چرا دادگستري شهرستان سميرم مدت يكسال است قاضي ندارد