۳۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۲۱

نتایج انتخابات ریاست جمهوری در سیستان وبلوچستان اعلام شد

نتایج انتخابات ریاست جمهوری در سیستان وبلوچستان اعلام شد

زاهدان- روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان نتایج سیزدهمین دوره ریاست جمهوری را که روز جمعه ۲۸ خرداد ماه سالجاری در این استان برگزار شد، را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر براساس اعلام روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان از مجموع یک میلیون و ۶۰۸ هزار و ۶۰۵ نفر از واجدین شرایط رأی دادن در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، یک میلیون و ۳۸ هزار و ۴۵۹ نفر در این انتخابات شرکت کردند که از این تعداد آرای مأخوذه ۱۴۶ هزار و ۷۲۴ رأی باطله و ۸۹۱ هزار و ۷۳۵ رأی صحیح بوده است.

میزان مشارکت مردم سیستان و بلوچستان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۶۱.۷۹ درصد بوده است.

بر اساس نتایج حاصله میزان آرای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در سیستان و بلوچستان به ترتیب حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ۵۴۱ هزار و ۲۱۲ رأی، محسن رضایی قائد ۲۱۸ هزار و ۰۱۲ رأی، عبدالناصر همتی ۱۰۸ هزار و ۷۲ رأی و سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی ۲۳ هزار و ۵۳۹ رأی است.

گفتنی است، ۲ هزار و ۲۹۹ شعبه اخذ رأی ثابت و سیار برای انتخابات در سراسر استان سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شد که از این تعداد ۶۰ درصد سیار و ۴۰ درصد ثابت بوده‌اند همچنین ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تعرفه که ۴۰۰ هزار تعرفه زیادتر از افراد واجد شرایط رأی دادن در استان بوده از سوی ستاد انتخابات کشور برای منطقه در نظر گرفته شد.

همچنین، ۴۰ هزار نیرو اعم از اجرا، نظارت به عنوان نماینده فرماندار، بخشدار و سایر اعضای شعبه در پای صندوق‌های رأی این استان به مردم خدمت‌رسانی کردند و ۷۳ هزار نفر از افراد واجد شرایط رأی دادن رأی اولی بودند.

کد خبر 5240287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha