۱ تیر ۱۴۰۰، ۹:۴۴

شمس توس تابیدن گرفت؛

آیین نقاره زنی میلاد امام رضا(ع)/ دلدادگی عاشقان حرم شمس الشموس

آیین نقاره زنی میلاد امام رضا(ع)/ دلدادگی عاشقان حرم شمس الشموس

مشهد - آئین نقاره زنی در مشهد در حالی انجام شد که زائران گرمای هوا را به جان خریده‌اند اما ماسک از چهره برنمی‌دارند و انگار امسال تشنه‌ترند و قدر لحظه‌های زیارت را بیشتر می‌دانند.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز آئین نقاره زنی در حرم رضوی انجام شد و حال هوای دیگر به مشهد داد، امروز دوباره شمس توس تابیدن گرفت و انوار بی‌کرانش شهرها، روستاها، مرزها و حتی فراتر از آن را درنوردید؛ آسمان نور باران است و زمین ستاره باران، بوی بهشت این قطعه از زمین را آسمانی کرده است و چشم‌ها به شوق زیارت نمناک و دل‌ها پر پرواز را تمنا می‌کنند.

اینجا مشهد الرضاست، شهر رأفت و مهربانی، منزلگاه عاشقان و مأمن دل‌های پریشان، فوج فوج به سویش روانه‌اند، از نزدیک با پای پیاده و از دور، از قاب رسانه‌ها.

دیگر طاقت‌شان به سر آمده است، برای برخی شاید یک سال و اندی بگذرد اما حالا با همه محدودیت‌های کرونایی باز هم آمده‌اند، اگر چه هنوز تلاش‌شان برای نبرد با ویروس منحوس کرونا ادامه دارد.

گرمای هوا را به جان خریده‌اند اما ماسک از چهره برنمی‌دارند و انگار امسال تشنه‌ترند و قدر لحظه‌های زیارت را بیشتر می‌دانند.

چه نشاط‌آور است حرم با زائرانش، دوباره همه صف به صف قامت بندگی می‌بندند، دوباره نوای یا رضا رضا، بر لبانشان جاریست، دوباره حال دل‌شان دگرگون می‌شود و دوباره حس خوب تقرب را با توسل به مولایشان حضرت علی بن موسی‌الرضا علیه السلام تجربه می‌کنند.

و چه نیکو گفته‌اند «اینجاست طبیبی که ندارد نوبت»، یکی با پای خود آمده است و دیگری را آورده‌اند تا دخیل رأفت آقایش کنند، دردمندان ملتمسانه شفا طلب می‌کنند و عارفان در جستجوی خود و خدای خود، خلوتی می‌جویند؛ نقاره‌ها می‌نوازند و ریسه‌های شور و شادی جای جای حرم را مزین کرده است.

گوشی‌های همراه را بیشتر از آنکه بر زمین ببینی در آسمان می‌بینی، یکی برای ثبت صحنه‌های زیبا و عارفانه و دیگری برای عرض سلام و ارادت مریدان حضرتش از راه‌های دور، حالا هر نفر یک رسانه است و هر موجی، دلی را به پنجره فولادش گره می‌زند.

کد خبر 5241290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha