۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۴:۰۵

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری خبر داد؛

کاهش ضریب پشتیبانی شاغلین به بازنشستگان در تأمین اجتماعی

کاهش ضریب پشتیبانی شاغلین به بازنشستگان در تأمین اجتماعی

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: در حال حاضر ضریب پشتیبانی شاغلین به بازنشستگان در سازمان تأمین اجتماعی به ۴.۳ درصد کاهش یافته که رفع این موضوع نیازمند اصلاحات پارامتریک است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن صادقی در نشست رؤیای تأمین اجتماعی فراگیر (متناسب سازی حقوق بازنشستگان) که امروز برگزار شد، گفت: تأمین اجتماعی صندوقی بین نسلی است و بر اساس رؤیا شکل نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه تأمین اجتماعی طی دو سال اخیر بر اساس قانون عمل کرده است، گفت: متناسب سازی که برای بازنشستگان تبدیل به یک رؤیا شده بود اجرایی شد که یک اقدام مثبتی از سوی مدیرعامل و مدیران سازمان تأمین اجتماعی است.

صادقی با بیان اینکه رشد ۷ برابری تأمین هزینه اورتز و پروتز از دیگر اقدامات مهمی بوده که از سوی سازمان انجام شده است، افزود: افزایش مبلغ قرض الحسنه بازنشستگان و کمک به ساخت مسکن آنها از دیگر اقداماتی بوده که صورت گرفته است.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری تصریح کرد: مجلس باید متناسب سازی حقوق بازنشستگان را برای همه صندوق‌های بازنشستگی به یک شکل ببیند و تأمین اجتماعی را مستثنی نکند.

وی با اشاره به اینکه نیازمند اصلاحات پارامتریک عمیق در تأمین اجتماعی هستیم، گفت: در حال حاضر ضریب پشتیبانی شاغلین به بازنشستگان به ۴.۳ رسیده که از مجلس انتظار داریم این اصلاحات را دنبال کند که در طولانی مدت باعث پایداری سازمان تأمین اجتماعی خواهد شد.

کد خبر 5241840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha