۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۶:۲۸

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی:

کرونا فرصت‌های جدید تبلیغ به وجود آورد/اجرای مهرواره محله همدل

کرونا فرصت‌های جدید تبلیغ به وجود آورد/اجرای مهرواره محله همدل

بیرجند-مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه کرونا فرصت‌های جدید تبلیغ به وجود آورد، گفت: استفاده از ظرفیت های نوین تبلیغ در دستور کار قرار دارد.

به‌گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمد رضایی ظهر سه شنبه در نشست خبری اظهارکرد: سازمان تبلیغات اسلامی در واقع یکی از رویش‌های انقلاب شکوهمند اسلامی است که در دوران‌های مختلف نقش‌آفرینی کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی از سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یکی از حسنات انقلاب نام برده‌اند، بیان‌کرد: از دوران مدیریت حاج آقای قمی ما شاهد تحولات بزرگی در تبلیغات اسلامی در حوزه برنامه‌ای و محتوایی و عملیاتی کردن آن هستیم و در حقیقت رویکرد ما جهادی است.

رضایی ادامه‌داد: از جمله سیاست‌های تبلیغات اسلامی گفتمان سازی با محوریت تأکید بر امید و باور به توان مردم، توجه ویژه به رسانه در تمام فعالیت‌های سازمان، توجه ویژه به بعد نوین تبلیغ، گسترش مخاطبان و ارتباط اثربخش با مخاطبان به ویژه بانوان است.

وی افزود: هرچند در عرصه تبلیغ هیچ چیز جای گفت و گو و تبلیغ چهره به چهره را نمی‌گیرد ولی اگر از ظرفیت تبلیغ نوین استفاده نکنیم به طور قطع عقب خواهیم افتاد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با تأکید بر تقویت زیر ساخت‌های نرم افزاری وسخت افزاری گفت: در این حوزه یکی از اقدامات ما شبکه‌سازی است که یکی از برکات آن پرهیز از اقدامات جزیره‌ای خواهد بود.

رضایی با اشاره بر تمرکز بر رصد و استقرار نظام تحلیل وضعیت فرهنگی اظهارکرد: در سال ۱۴۰۰ یکی از اقدامات ما مهرواره محله همدل بود که در خراسان‌جنوبی در این راستا هزار و ۸۰۴ مسئله احصاء و با محوریت مساجد این برنامه پیگیری شد.

وی عنوان کرد: در طرح محله همدل عمدتاً مسائل اجتماعی و فرهنگی محلات مطرح شده که با استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای حل آنها اقدام می شود.

وی گفت: برگزاری پویش ماه من و تجلیل از افراد موفق هر محله، کمک‌های مؤمنانه توسط تشکل‌های مرتبط با سازمان و راه اندازی ستاد تببین دستاوردهای انقلاب، ایجاد قرارگاه رسانه و فضای مجازی، گسترش شبکه امامت و تبلیغ خراسان‌جنوبی با عناوین امام محله و امام روستا با همکاری نهادهای مختلف از برنامه‌های انجام شده از ابتدای سال ۱۴۰۰ است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به راه‌اندازی ستاد محرم در استان گفت: در خراسان‌جنوبی هزار و ۹۸۳ مسجد و هزار و ۳۲۰ هیئت مذهبی و ۹۱ کانون فرهنگی و تبلیغی مرتبط با سازمان تبلیغات فعالیت می‌کنند.

فعالیت ۹۸ روحانی مستقر در روستا

رضایی اظهارکرد: در خراسان‌جنوبی ۹۸ روحانی مستقر در روستا، هزار و ۵۷۰ مداح، ۳۰ مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت، ۶۰ خانه قرآن شهری و ۱۷۰ خانه قرآن روستایی فعالیت می‌کنند.

وی بیان‌کرد: همچنین در خراسان‌جنوبی ۲۲۶ خانه عالم ساخته و تجهیز شده است و هزار و ۵۰۶ روحانی نیز در استان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: سالانه ۱۴ هزار نفر قرآن‌آموز در استان در زمینه‌های مختلف آموزش و پنج هزار گواهینامه آموزشی صادر می‌شود.

اعطای مدرک به ۱۱۰ حافظ قرآن

رضایی با اشاره به برگزاری هزار کلاس آموزش عمومی و تخصصی قرآن در خراسان‌جنوبی اظهارکرد: به ۱۱۰ نفر از حافظان خراسان‌جنوبی تاکنون مدرک مورد تأیید وزارت علوم اعطاء شده است.

وی با اشاره به اینکه ۶ پایگاه فرهنگی و اجتماعی در شهر بیرجند داریم که فعالیت‌های خوبی داشتند، بیان‌کرد: ما در خراسان‌جنوبی به طور متوسط سالانه ۶۰ هزار نفر روز تبلیغ داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ارتباط مشاورین مذهبی از طریق شبکه شاد با آموزش و پرورش ادامه دارد، یادآورشد: از دیگر سیاست‌های تبلیغات اسلامی مردمی‌کردن تبلیغ است.

رضایی یادآور شد: هر چند کرونا آسیب‌های فراوانی را به جامعه وارد کرد ولی از جهات دیگر ظرفیت‌هایی را برای تبلیغ به وجود آورده است.

وی افزود: به عنوان مثال برخی از هیئت‌های مذهبی و فعالان در مسجد برنامه‌های خود را در بستر شبکه‌های اجتماعی آورده و ادامه دادند.

کد خبر 5241954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha