۷ تیر ۱۴۰۰، ۸:۰۳

مدیر تعاون روستایی گلستان:

خرید حمایتی سیب زمینی در گلستان/قیمت کیلویی ۱۷۰۰ تومان تعیین شد

خرید حمایتی سیب زمینی در گلستان/قیمت کیلویی ۱۷۰۰ تومان تعیین شد

گرگان- مدیر تعاون روستایی گلستان از خرید حمایتی سیب زمینی در استان خبر داد و گفت: براساس این ابلاغیه، تعاون روستایی سیب زمینی تولیدی گلستان را هر کیلوگرم هزار و ۷۰۰ تومان خریداری می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، نورمحمد کوچکی شامگاه یکشنبه در گفتگوی خبری اظهار کرد: سیب زمینی تولیدی کشاورزان استان با هدف جلوگیری از کاهش قیمت به واسطه افزایش عرضه مستقیم در بازار و کوتاه کردن دست واسطه‌ها از آنها خریداری می‌شود.

مدیر تعاون روستایی گلستان با اشاره به اینکه قیمت خرید حمایتی اعلام شده است، گفت: بر اساس این ابلاغیه، تعاون روستایی سیب زمینی تولیدی استان را هر کیلوگرم هزار و ۷۰۰ تومان خریداری می‌کند.

کوچکی افزود: کشاورزان می‌توانند به مراکز خدمات جهاد کشاورزی مراجعه کرده و نسبت به دریافت معرفی نامه اقدام و سپس برای تحویل محصول به تعاونی روستایی شهرستان خود مراجعه کنند.

وی همچنین از رایزنی برای فروش این محصول به کارخانه‌های فرآوری هم خبرداد.

مدیر تعاون روستایی گلستان تصریح کرد: گلستان از قطب‌های مهم کشت سیب زمینی کشور به شمار می‌رود که هر ساله حدوداً بین پنج تا ۶ هزار هکتار از زمین‌های این استان در بهار و پاییز به زیرکشت این محصول می‌رود.

گفتنی است سیب زمینی کاران گرگانی روز یکشنبه در اعتراض به قیمت پایین خرید توافقی سیب زمینی در میدان بار گرگان تجمع کرده بودند.

آنها بیان کردند که در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان مقرر شد که ۱۰ میلیارد تومان یارانه حمایتی برای سیب زمینی کاران لحاظ شود که هنور عملیاتی نشده است.

کشاورزان گفتند که قیمت ۸۰۰ تومان برای خرید سیب زمینی عادلانه نیست و از مسئولان خواسته بودند تا جلوی زیان آنها را بگیرند.

کد خبر 5245683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha