۷ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۲۳

با وجود توافق آتش بس؛

هند ۵۰ هزار نیرو به مرز چین اعزام کرد

هند ۵۰ هزار نیرو به مرز چین اعزام کرد

یک رسانه آسیایی از اقدام هند در اعزام ۵۰ هزار نیرو به مرز چین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ژاپن تایمز، انتشار خبرهایی در مورد تقویت توان نظامی چین در مرز با هند موجب شده تا دهلی اقدام به اعزام ۵۰ هزار نیرو به همین منطقه کند.

بر اساس این گزارش، در چهار ماه گذشته طبق گفته چهار نفر از افراد مطلع، هند نیروها و اسکادران های جنگنده خود را به سه منطقه مشخص در امتداد مرز با چین منتقل کرده است. در مجموع، هند اکنون حدود ۲۰۰ هزار سرباز در مرزها دارد، دو نفر از این افراد مطلع به ژاپن تایمز گفته اند که تعداد سربازان هندی بیش از ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

انتقال مجدد سربازان هندی به مرز مشترک با چین، به فرماندهان هندی امکان می دهد در صورت لزوم در استراتژی موسوم به دفاع تهاجمی گزینه های بیشتری برای حمله و تصرف قلمرو چین داشته باشند.

دو فرد مطلع دیگر به ژاپن تایمز گفته اند چین ساختمان ها، پناهگاه های ضد بمب و فرودگاه های جدیدی را برای اسکان هواپیماهای جنگنده در مرز مورد اختلاف خود با هند در تبت ایجاد کرده است.

به گفته این دو منبع، پکن همچنین در چند ماه گذشته توپخانه دوربرد، تانک، موشک و جنگنده های دو موتوره به توانمندی های خود در مرز اضافه کرده است.

هند و چین به عنوان دو کشور دارای قدرت هسته‌ای از ماه آوریل سال گذشته در منطقه هیمالیای غربی دچار اختلاف شده و از آن زمان تاکنون نیروهای خود را در طول نوار مرزی ۳۸۰۰ کیلومتری منطقه تقویت کرده اند.

کد خبر 5246139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha