۱۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۱۶

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک:

نیمی از نمونه‌های مثبت کرونا در استان مرکزی از نوع دلتا است

نیمی از نمونه‌های مثبت کرونا در استان مرکزی از نوع دلتا است

اراک- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: بیش از ۳۰۰ مورد کرونا نوع دلتا در استان مرکزی شناسایی شده است و تقریباً نیمی از نمونه‌های مثبت کرونا از نوع دلتا است.

به گزارش خبرنگار مهر یاسر قربانی صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به سرایت پذیری بسیار بالای ویروس جهش یافته دلتا اظهار کرد: نوع دلتا یا همان ویروس جهش یافته هندی به تدریج الگوی غالب استان خواهد شد.

وی بیان کرد: متأسفانه مطابق بررسی و آزمایشات صورت گرفته، شاهد سرایت پذیری و گردش بالای ویروس کرونا جهش یافته جدید در استان هستیم به طوری که بیش از ۴۵ درصد از نمونه‌های مثبت از نوع دلتا شناسایی شده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شناسایی بیش از ۳۰۰ مورد کرونا ویروس دلتا در طی ۲ هفته اخیر در استان، نشان از گردش و سرعت سرایت پذیری بالا آن است که این امر اهمیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را بیش از پیش نشان می‌دهد.

قربانی افزود: با توجه به افزایش موارد بستری در استان و با توجه به اینکه ظرفیت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان رو به تکمیل شدن است، باید نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی دقت مضاعفی صورت بگیرد تا با کمترین تلفات از پیک پنجم نیز عبور کنیم.

وی با بیان اینکه کرونای دلتا ذاتاً توانایی سرایت پذیری بیشتری نسبت به ویروس اولیه دارد، بیان کرد: طبق گفته متخصصین تقریباً هر فردی که دچار ویروس دلتا حداقل در مواجهه اولیه می‌تواند بین ۸ تا ۱۲ نفر را گرفتار کند.

کد خبر 5254298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha