۲۰ تیر ۱۴۰۰، ۱۷:۱۶

کیکاووس سعیدی خبر داد

۱۰ ایراد فدراسیون جهانی دوچرخه سواری به انتخابات فدراسیون ایران

۱۰ ایراد فدراسیون جهانی دوچرخه سواری به انتخابات فدراسیون ایران

دبیر کل کمیته ملی المپیک به دنبال مشکلات پیش آمده برای فدراسیون دوچرخه سواری و احتمال تعلیق این رشته گفت: ما به ابهامات فدراسیون جهانی پاسخ داده‌ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، کیکاووس سعیدی دبیر کل کمیته ملی المپیک در حاشیه مجمع عمومی فدراسیون دوچرخه سواری در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص دوچرخه سواری و بحثی که فدراسیون جهانی این رشته هنوز رییس فدراسیون را به رسمیت نشناخته است، گفت: فعلا هیچ قضاوتی نمی توان کرد. فدراسیون جهانی مجمع را نپذیرفته است.

دبیر کل کمیته ملی المپیک ادامه داد: در مجمع نماینده کمیته حضور داشت و ما مجمع را طی نامه ای تایید کردیم. فدراسیون جهانی ابهاماتی دارد که در قالب ۱۰ سوال مطرح کرده و فدراسیون ما هم پاسخ داده است. منتظر جمعبندی فدراسیون جهانی هستیم.

سعیدی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا انتخاب پرچمدار دوم برای کاروان ایران در المپیک به دنبال اتفاقات رخ داده پیرامون بسکتبال انجام شده است؟ گفت: خیر. این بر می گردد به اعلام کمیته بین المللی المپیک برای برابری جنسیتی که یک ورزشکار زن هم به عنوان پرچمدار انتخاب و معرفی شود. این برای همه کشورهاست و ما هم از آن استقبال کردیم.

دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: کار واکسیناسیون در دو مرحله انجام شده و تست PCR هم در دو نوبت انجام می شود و بعد از سفر در سه روز شروع بازیها هم به صورت تصادفی انجام می گیرد. مقررات حباب بهداشتی اعلام شده است. ورزشکاران در محل تعیین شده حق تردد دارند و توسط برنامه ای که در موبایل آنها قرارداده شده با جی.پی.اس کنترل می شوند.

وی در ادامه شرایط اعزام کاروان به توکیو را تشریح کرد و افزود:  اعزام ۶۶ ورزشکار در ۱۶ رشته قطعی شده است. ما ۶۸ سهمیه بدست آوردیم و متاسفانه دو سهمیه را از دست دادیم. از این بین 10 نفر ورزشکار زن هستند و مابقی آقایان. دو رشته تیمی  والیبال و بسکتبال و البته شمشیربازی هم در هر دو بخش حضور دارد.

سعیدی گفت: بازیها از اول مرداد ماه  آغاز می شود. مراسم افتتاحیه توکیو به صورت محدود بوده و قرار است  از هر کشور 10 ورزشکار و دو پرچمدار  در آن شرکت کنند. حضور تماشاگر خارجی هم منتفی  است. حتی برای تماشاگران داخلی هم محدودیت جدید اعمال شده و مسابقات پشت درهای بسته خواهد بود

وی با بیان اینکه شرایط خوبی در اردوها و کاروان ایران مهیا شده و کاروان منسجمی است بیان کرد:  تامین ارز، اقلام مورد نیاز کاروان، لباس رسمی کاروان و سایر مقدمات همچون پرواز  ورزشکاران به شکلی برنامه ریزی شده که کمترین توقف را داشته باشند. در دهکده هم شریط استقرار ما کاملا فراهم است.

دبیر کل کمیته ملی المپیک ادامه داد: نصرالله سجادی به عنوان سرپرست کاروان به همراه برخی از همکاران ما امشب به توکیو اعزام خواهند شد. از ۲۶ تیرماه هم اولین گروه کاروان متشکل از ۵۴ نفر که بزرگترین گروه کاروان است از مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) و با حضور مسئولان بدرقه می شوند. بقیه آیین بدرقه به دلیل شرایط کرونا لغو شده و در بستر فضای مجازی برگزار می شود از جمله تحویل پرچم به پرچمداران. قرائت سوگندنامه توسط حمیده عباسعلی هم در بستر مجازی صورت می گیرد.

سعیدی در خصوص زمان برگزاری این آیین ها هم گفت: تا قبل از اعزام کاروان یعنی ۲۶ تیر انجام می شود. در  شب بدرقه برنامه هایی  با حضور مسئولان پیش بینی شده است. ما تا هشتم مرداد متناوب اعزام خواهیم داشت و آخرین گروه رشته های کشتی و کاراته هستند.

کد خبر 5255627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha