۲۲ تیر ۱۴۰۰، ۲۲:۳۲

رئیس دامپزشکی سرپل ذهاب خبر داد؛

نظارت اکیپ بازرسی بر کشتار دام توسط مردم سرپل ذهاب در عید قربان

نظارت اکیپ بازرسی بر کشتار دام توسط مردم سرپل ذهاب در عید قربان

کرمانشاه- رئیس اداره دامپزشکی شهرستان سرپل ذهاب از نظارت اکیپ بازرسی بر کشتار دام توسط مردم این شهرستان در عید قربان خبر داد.

حمید کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به خشکسالی در کشور عراق، کمبود علوفه و احتمال بیمار بودن دام‌های وارده، باید از ورود دام به ایران جلوگیری شود.

وی افزود: کشتارگاه شهرداری سرپل ذهاب پس از زلزله تاکنون حصارکشی و محوطه سازی نشده و مجهز نیست، کارکنان این کشتارگاه وسایل حفاظ فردی و کارت بهداشت نداشته و چندین مرتبه با شهرداری برای حل این مشکلات مکاتبه شده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان سرپل ذهاب با بیان اینکه در عید قربان اکیپ بازرسی به صورت سیار در سطح این شهرستان فعال شده و بر کشتار دام از سوی مردم نظارت می‌کند، گفت: بیش از یک صد و ۵۰ هزار رأس دام سبک و پنج هزار رأس دام سنگین در شهرستان سرپل ذهاب وجود دارد و در روستاهای مرزی، پرریسک و پرخطر این شهرستان سمپاشی انجام شده اما بودجه برای تأمین سم بسیار ناچیز است، لذا انتظار می‌رود که فرمانداری سرپل ذهاب با اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه برای حل این مشکل مکاتبه کند.

کریمی همکاری دهیاران با در اختیار گذاشتن تراکتور و سمپاش برای سمپاشی سطح روستاها را از راه‌های مؤثر در افزایش میزان سمپاشی عنوان کرد.

کد خبر 5257404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha