۲۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۰۴

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس:

به مردم خوزستان آدرس غلط می‌دهند

به مردم خوزستان آدرس غلط می‌دهند

اصفهان- نماینده سابق مردم اصفهان درمجلس گفت:درخصوص وضعیت کم آبی درخوزستان به مردم این استان آدرس غلط می‌دهند زیرا فقط نیم میلیارداز۱۳میلیاردو ۸۰۰ میلیون مترمکعب آب خوزستان به اصفهان می‌آید.

حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به مسائل توزیع آب و بی آبی‌ها در دو استان خوزستان و اصفهان اظهار داشت: خوزستان در حالی که پرآب‌ترین استان کشور است و طبق آمار رسمی وزارت نیرو ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون متر مکعب آب در ۱۰ سد این استان وجود دارد، دچار مشکل آب شرب و توزیع آبرسانی شده است.

وی ادامه داد: چرا باید اینگونه تلقی شود که مشکلات آبی استان خوزستان ناشی از انتقال آب است، در حالی که کل آب منتقل شده از طریق تونل اول و دوم کوهرنگ تقریباً نیم میلیارد متر مکعب بوده و کافی است که این مقدار را با ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون متر مکعب آب ذخیره استان خوزستان مقایسه کنید.

کم لطفی است اگر مردم اصفهان و خوزستان را در مقابل یکدیگر قرار دهند

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ذخیره پشت سد زاینده رود ۳۵۰ میلیون متر مکعب است و با این حساب به مردم خوزستان آدرس غلط می‌دهند که مشکلات آبی آنها ناشی از انتقال به استان اصفهان است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان همیشه در شرایط بحرانی و حساس یاری‌رسان خوزستان بوده است، گفت: فرزندان اصفهان در راه دفاع از ایران و اسلام و در خاک این استان شهید و یا جانباز شدند و اکنون نیز خوزستان را از خودشان می‌دانند، بنابراین این کم لطفی به استان اصفهان است که مردم خوزستان را در برابر مردم اصفهان قرار دهند.

مشکلات آب ناشی از بی‌کفایتی مدیران و بهره برداری نادرست از آب است

فولادگر مشکلات را ناشی از بی‌کفایتی مدیران و بهره برداری نادرست از آب دانست و گفت: با مقایسه ذخیره فعلی سدها، میزان آب منتقل شده و کل آب‌های رها شده در خوزستان و در سیلاب‌ها متوجه می‌شویم که استفاده غلط از آمار شده است و از آن برای مقابل هم قرار دادن مردم استفاده کردند که در اصل این مشکلات ناشی از ضعف‌های مدیریتی است.

وی با اشاره به اینکه مسئله آب باید در اولویت دولت جدید قرار گیرد، افزود: عدالت محوری در واقع رشد استان‌ها و استفاده از نتایج آن برای توسعه کشور است، بنابراین باید چالش‌های اصلی هر استان در راستای رفع مشکلات کشور برطرف شود.

کد خبر 5261340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      0 0
      لازم نکرده ازنام شهداسواستفاده کنید.... سال هاست باپمپ ازتونل سوم هم اب میبریدوبه غیرازاینهاازسرچشمه های دزهم اب به کویرمیره...اینهاطرح های عیان هستندخدامیدونه طرح های محرمانه انتقال اب درچه جاهای دیگه ای اجراشده که اب کارون ودز۹۰درصدنسبت به بیست سال قبل کم شده مگه خشک سالی چقدرتاثیرداره