۲۸ تیر ۱۴۰۰، ۱۷:۵۱

با انتشار پیامی به مناسبت عیدقربان؛

عبدالله عبدالله: راه حل بحران ۴۳ ساله افغانستان گفت‌وگو است

عبدالله عبدالله: راه حل بحران ۴۳ ساله افغانستان گفت‌وگو است

رییس شورای مصالحه ملی افغانستان بر ضرورت دستیابی به صلح پایدار در این کشور تاکید کرد و جنگ را بی نتیجه دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خامه پرس، «عبدالله عبدالله»، رییس شورای مصالحه ملی افغانستان بر ضرورت دستیابی به صلح پایدار در این کشور تاکید کرد.

عبدالله عبدالله با اشاره به اوضاع جاری در افغانستان گفته است که آخرین فرصت‌ها برای رسیدن به یک توافق سیاسی و تأمین صلح عادلانه و پایدار باقی است و مردم افغانستان انتظار دارند، با تسریع مذاکرات از این فرصت استفاده شود.

این سخنان عبدالله، روز دوشنبه، بیست‌وهشتم تیرماه در پیامی به مناسبت عید قربان منتشر شده و در ادامه این پیام افزوده شده است: با خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان، هیچ بهانه‌ای برای تداوم جنگ و خشونت وجود ندارد و ادامه کشتار، خون‌ریزی و نابودی زیرساخت‌ها و دارای‌های عمومی، دستاوردهای مردم افغانستان، به‌معنای دشمنی آشکار با پیشرفت، آبادی و عزت افغانستان می‌باشد.

وی با اشاره به سفرش به دوحه گفت که در دیدار با طالبان دیدگاه‌های خود را در مذاکرات دوحه با این گروه به روشنی مطرح کرده و از آنان خواسته تا مشکلات را از طریق گفت‌وگو و مذاکره حل و به جنگ و خونریزی در افغانستان پایان دهند.

از سویی دیگر، او تأکید کرده که در حالی‌که برای رسیدن به صلح تلاش می‌کند اما دفاع از نظام و کشور را حق مشروع مردم افغانستان دانسته و در این مسیر در کنار نیروهای دفاعی و امنیتی و مردم می‌ایستد.

به گفته عبدالله، راه حل بحران ۴۳ ساله افغانستان گفت‌وگوی سازنده و معنادار و دستیابی به یک تفاهم سیاسی می‌باشد و تأکید بر گزینه نظامی و مسلحانه نشان دهنده این است که از منازعه بیش از چهار دهه درس لازم گرفته نشده است.

عبدالله در پایان همچنین تاکید کرد که جنگ و درگیری راه حل بحران افغانستان نیست و هیچ گروهی را به نتیجه دلخواه خود نخواهد رساند.

کد خبر 5261785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha