۳۰ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۲۱

با مشارکت تاجیکستان؛

روسیه در مجاورت مرز افغانستان رژه نظامی برگزار کرد

روسیه در مجاورت مرز افغانستان رژه نظامی برگزار کرد

روسیه اقدام به برگزاری رژه نظامی در منطقه نظامی «حرب میدون» تاجیکستان و در نزدیکی مناطق مرزی با افغانستان کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نووستی، تانک‌های روسی مستقر در تاجیکستان اقدام به برگزاری رژه نظامی در منطقه «حرب میدون»، در نزدیکی مناطق مرزی با افغانستان کردند.

این خبر را دفتر مطبوعاتی مرکز فرماندهی ناحیه نظامی مرکزی روسیه اعلام کرده و افزوده است در چارچوب یک مانور مشترک تاکتیکی، تانک‌های روسی پایگاه نظامی ۲۰۱ مستقر در خاک جمهوری تاجیکستان، در یک رژه ۲۰۰ کیلومتری از منطقه نظامی لیائور در مناطق مرزی با افغانستان به سمت منطقه نظامی «حرب میدون» شرکت کردند.

در این گزارش همچنین گفته شده است که در جریان این رژه نظامی، خدمه تانک‌های تی -۷۲ روسیه وظایف مربوط به حفاظت از کاروان نظامی و فایق آمدن بر شرایط دشوار محلی احتمالی، دفع حملات گروه‌های مسلح شناسایی و خرابکار و حملات هوایی دشمن فرضی را تمرین کردند.

همچنین بنا بر گفته مرکز فرماندهی ناحیه مرکزی روسیه، قرار است به زودی از ۸ تا ۱۹ مردادماه نیز ۱۵۰۰ نیروی مسلح از روسیه و جمهوری ازبکستان در مانور نظامی مشترک در نزدیکی مرزهای افغانستان شرکت کنند.

همزمان با اتمام فرایند خروج آمریکا و متحدانش از افغانستان، احتمال می‌رود که نقش روسیه در این کشور جنگ‌زده بیشتر شود.

هر چند که روسیه از سال ۲۰۰۳ به طور رسمی گروه طالبان را تروریستی و غیرقانونی اعلام کرده است، اما مسکو از فوریه ۲۰۱۹ به بعد میزبان دو دوره مذاکرات بین‌الافغانی با مشارکت طالبان و دیگر نیروهای سیاسی افغانستان بوده است.

کد خبر 5262936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha