۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۰۴

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان:

توجه به مسائل فرهنگی و سیاسی و اجتماعی از کارکردهای نماز جمعه است

توجه به مسائل فرهنگی و سیاسی و اجتماعی از کارکردهای نماز جمعه است

رشت- رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان با اشاره به نقش مهم نماز جمعه در تقویت انسجام و وحدت ملی، گفت: توجه به مسائل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی از کارکردهای نماز جمعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ولی عادلی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه این هفته رشت به سالروز اقامه نخستین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: نماز جمعه محور وحدت در جامعه اسلامی است.

وی در ادامه با اشاره به شعار امسال برنامه‌های ستاد بزرگداشت سالروز اقامه نماز جمعه، افزود: «همیشه انقلابی و همیشه مردمی» شعار برگزیده برای برنامه‌های امسال است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه برنامه‌ها امسال در سه سطح کشوری و استانی و شهری برگزار می‌شود، گفت: بازخوانی هویت نماز جمعه، تبیین حضور مردم در نماز جمعه، تشریح خدمات و دستاوردهای نماز جمعه از مهم‌تری اهدافی است که ستاد در بزرگداشت سالروز اقامه نماز دنبال می‌کند.

وی به پیوند میان ائمه جمعه و رهبر انقلاب اشاره و با بیان اینکه امام جمعه به واسطه جایگاه معنوی خود در میان مردم از جایگاه و اهمیتی خاصی برخوردار بوده است، ادامه داد: اقامه نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب یکی از برکات و دستاوردهای مهم بود.

حجت الاسلام عادلی با بیان اینکه انقلاب زمینه احیای دوباره نماز جمعه در ایران را فراهم کرد، اضافه کرد: توجه به مسائل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی از مهم‌ترین کارکردهای نماز جمعه محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه نمازجمعه و خطبه‌های آن فرصت مهم فرهنگی در کشور است، گفت: با طرح مسائل مهم کشور در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی از طریق نماز جمعه زمینه توجه مردم و مسئولان به این بخش‌ها فراهم می‌شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان با اشاره به اینکه باید تلاش شود تا از طریق نماز جمعه بر دانش دینی مردم نسبت به مسائل افزوده شود، افزود: همچنین می‌توانیم از ظرفیت‌های نماز جمعه برای مقابله با هجمه‌های دشمن نسبت به مسائل فرهنگی استفاده شود.

وی، افزایش انسجام و وحدت ملی، نظارت بر عملکرد مسئولان و پشتیبانی از قانون، حمایت از نهادهای انقلابی، تقویت مشارکت سیاسی مردم و اهمیت به نقش مردم در نماز جمعه از کارکردهای مهم نماز جمعه اعلام کرد.

عادلی با تأکید بر برنامه محور بودن ستاد نماز جمعه، افزود: ائمه جمعه در اجرای برنامه‌های فرهنگی از اعمال سلیقه شخصی پرهیز می‌کنند.

وی با اشاره به شناسایی ۱۴ موضوع فرهنگی و آسیب اجتماعی در سطح استان و تهیه و تدوین برنامه برای این مسائل، ادامه داد: در حوزه مشکلات و مسائل اجتماعی همانند آسیب‌هایی که متوجه خانواده‌ها است نیز برنامه تهیه و تدوین و موضوعات احصا شده است.

کد خبر 5263941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha