۱ مرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۰۲

گزارش خبرنگار مهر از توکیو؛

باخ: پیغام المپیک «صلح» است/ محقق شدن المپیک رویای بزرگی بود

باخ: پیغام المپیک «صلح» است/ محقق شدن المپیک رویای بزرگی بود

رئیس کمیته بین المللی المپیک از این که ژاپن باعث شده است المپیک دوباره محقق شود از مسئولان و مردم این کشور تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به توکیو، بخشی از مراسم‌ افتتاحیه المپیک توکیو به سخنرانی تومان باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک‌اختصاص داشت.

وی در صحبت های خود با بیان اینکه همراه با ورزشکارانی از ۲۰۵ کشور و تیم پناهندگان اینجا و زیر پرچم IOC دور هم جمع شدیم، گفت: این دقیقا پیغام المپیک است، یعنی پیغام صلح.

باخ خطاب به مردم ژاپن با تاکید بر اینکه احترامم را به مردم ژاپن اعلام می کنم، خاطرنشان‌کرد: مردم ژاپن کمک کردند این سفر ۱۰ ساله به نتیجه برسد و المپیک در این شرایط سخت برگزار شود.

رئیس کمیته بین المللی المپیک با بیان اینکه ما می توانیم بالاتر، سریعتر و قویتر باشیم، تصریح کرد: البته مشروط بر اینکه با هم باشیم و این دقیقا همبستگی است که به دنبالش هستیم بدون هیچ تبعیضی.

وی به شرایطی که برای المپیک توکیو پیش آمد، اشاره کرد و خطاب به کمیته برگزاری بازیها گفت: شما از ۱۰ سال قبل سفر ی را شروع کردید تا المپیک را به کشورتان بیاورید. سفر بسیار سختی بود اما بالاخره به نتیجه رسید. از مردم ژاپن تشکر می کنم که کمک کردند تا رویایی المپیک توکیو محقق شود.

وی گفت که تشکر ویژه ای از داوطلبان دارم که سفیران توکیو در همه جای دنیا هستند.

باخ خطاب به ورزشکاران تاکید کرد: همین که شما توانستید دوباره تمرین کنید، مبارزه کنید و رویایتان را محقق کردید، اتفاق بزرگی است. شما الهام بخش ما بودید تا مبارزه کنیم و این المپیک را برگزار کنیم. همه اینها کنار هم باعث می شود که ما به همبستگی برسیم.

صحبت پایانی باخ خطاب به تیم پناهندگان بود. وی در این بخش گفت:ما خوشحالیم که شما را اینجا می بینیم. این خاصیت ورزش است که فارغ از هر مسئله ای ورزشکاران را دور هم جمع می کند.

کد خبر 5264076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha