وانگ یی:

انتظار داریم طالبان در پایان جنگ افغانستان ایفای نقش کند

انتظار داریم طالبان در پایان جنگ افغانستان ایفای نقش کند

وزیر خارجه چین امروز در دیدار با هیأتی از طالبان اعلام کرد: انتظار داریم طالبان در پایان دادن به جنگ در افغانستان ایفای نقش کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، «وانگ یی» وزیر خارجه چین امروز چهارشنبه در دیدار با هیأتی از طالبان اعلام کرد که انتظار دارد این گروه برای برقراری صلح و پایان دادن به جنگ در افغانستان و کمک به بازسازی این کشور ایفای نقش کند.

وزیر خارجه چین در این باره گفت: امیدوارم طالبان، افراط گرایان ترکستان شرقی را سرکوب کند؛ زیرا تهدید مستقیمی برای امنیت ملی چین هستند.

در ادامه گسترش درگیری‌ها بین دولت افغانستان و گروه طالبان بر سر بسط و گسترش دایره نفوذ و تصاحب قدرت سیاسی در این کشور، سخنگوی طالبان پیشتر از سفر هیئتی به چین خبر داده بود.

«محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در یک رشته توئیت نوشت که «ملا برادر» معاون سیاسی و رئیس دفتر سیاسی طالبان در راس هیئتی ۹ نفره به چین سفر کرده اند.

سفر هیئت طالبان به چین در حالی صورت می‌گیرد که درگیری‌های گسترده بین اعضای این گروه و نیروهای امنیتی افغانستان در پی خروج غیرمسئولانه و ادعایی نظامیان آمریکا و ناتو طی هفته‌های اخیر، در سراسر این کشور ادامه دارد و در نتیجه این کشمکش‌ها، مناطق مختلف در افغانستان بین این دو گروه دست به دست می‌شود. همچنین افراد متعددی از هر دو طرف دراین درگیری‌ها کشته و زخمی شده‌اند.

کد خبر 5267969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha