۱۳ مرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۱۹

توسط شرکت بایکار انجام شد؛

رونمایی از طرح نخستین جت جنگنده ساخت ترکیه

رونمایی از طرح نخستین جت جنگنده ساخت ترکیه

شرکت تولید فناوری های نظامی «بایکار» ترکیه طی مراسمی، بخشی از جزئیات فنی نخستین جنگنده تولید ترکیه که قرار است تا سال ۲۰۲۳ روانه بازار صنایع دفاعی شود را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح، شرکت تولید فناوری های نظامی «بایکار» ترکیه طی مراسمی، بخشی از جزئیات فنی نخستین جنگنده تولید ترکیه که قرار است تا سال ۲۰۲۳ روانه بازار صنایع دفاعی شود را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، «سلجوک بایراکتار» مدیر عامل شرکت بایکار که در نشست هوا - فضای دانشکده هوانوردی «گبزه» شرکت کرده بود، برخی از مشخصات این جت جنگنده را در قالب اینفوگرافی رونمایی کرده و در خصوص آن توضیح داد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، این جنگنده که هنوز نامی برای آن تعیین نشده، قادر به هدف گیری اهداف چندگانه دشمن از جمله جنگ افزارهای موشکی زمینی و هوایی بوده و وزنی معادل ۵۵۰۰ کیلوگرم خواهد داشت.

همچنین ظرفیت ترابری این جنگنده نیز حدود ۱۵۰۰ کیلوگرم اعلام شده است. جنگنده مذکور همچنین قابلیت ۵ ساعت پرواز مداوم و همچنین ۸۰۰ کیلومتر در ساعت، سرعت خواهد داشت.

به گفته شرکت سازنده، قابلیت دید جنگنده ساخت شرکت بایکار از سوی نیروهای دشمن بسیار کم بوده و از قدرت مانور بسیار بالایی برخوردار خواهد بود.

لازم به ذکر است، شرکت بایکار پیشتر اعلام کرده بود که جنگنده تولید این شرکت، نسخه بومی سازی شده جنگنده آمریکایی اف - ۳۵ محسوب می شود.

کد خبر 5274064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
      10 1
      آفرین ترکیه
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
      7 0
      ترکیه سالهاست که چنگنده های اف ۱۶ را مونتاژ می کند.
      • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
        0 1
        مونتاژ داداش یعنی چی یعنی قطعاتش از آمریکا وارد می کنه و بعد خودش میسازه ؟؟؟ ۲۴۵ فروند اف ۱۶ داره . البته جنگنده هاش فقط همین اف ۱۶ هست و اف ۳۵ ۱۰۰ فروند قرار بود سفارش بده که فعلا تو هواس .
    • حسام IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
      4 6
      والا با این مشخصات میشه گفت همون پهبادِ، با سرعت800کیلومتر بر ساعت یعنی با تیرکمان میشه هدف قرار دادش
    • یاور IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
      3 4
      800 کیلومتر ک الان ملخی ها با این سرعت میرند.‌جنگنده کمتر از 2000 کیلومتر ک دیگه جنگنده نیست. بیشتر برای سم پاچی مزارع بدرد میخوره‌ فکر کنم یه یک یا دوش رو جا انداختند.
    • ناشناس IR ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      9 1
      برخی از ایرانی بی سواد هستند این یه پهپاد موتور جت است نه یه جنگنده در ضمن اگه میشه یه پهپاد رو با تیر کمان زد به روسیه طرز استفادا تیر کمان رو یاد بدید تا پدافند های هواییش رو پهپادهای ترکیه نتونند منهدم کنند
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      0 1
      خوب حالافهمیدیم که چراترکیه گفته بودماقدرتمندترین ارتش دنیاراداریم زرشک.