۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۰۱

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان

دامداری دومنظوره با دام اسپانیایی در سمنان فعال می‌شود

دامداری دومنظوره با دام اسپانیایی در سمنان فعال می‌شود

سمنان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: دو هزار راس گوسفند از کشور اسپانیا برای فعالیت تنها واحد دامپروری دومنظوره کشور در استان وارد شد و این واحد هفته دولت بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سمنان سید حسن میرعماد با بیان اینکه دو هزار رأس گوسفند از کشور اسپانیا برای فعالیت تنها واحد دامپروری دومنظوره کشور در استان وارد شد و این واحد هفته دولت بهره‌برداری می‌شود، تاکید کرد: این واحد دامپروری که امروز مسائل آن مورد بررسی گرفت، یکی از واحدهایی است که دام با نژاد اسد در استان و کشور راه اندازی می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: راه اندازی این واحد، به عنوان تنها دام پربازده سازگار با هوای گرم و دومنظوره شیری و گوشتی در کشور، تحول بزرگی برای صنعت دامپروری استان سمنان و کشور است.

میرعماد ادامه داد: در حال حاضر پروانه بهره برداری دو هزار راسی برای این واحد صادر شد که آمادگی لازم برای تبدیل به ۴ هزار رأس را دارد همچنین باید گفت با وجود تمام محدودیت‌های موجود، این ۲ هزار رأس واحد از اسپانیا وارد شد.

وی افزود: ساخت و ساز این واحد با سرعت بسیار زیاد اجرایی شد و بعد از گذشت پنج ماه از کلنگ‌زنی، تکمیل و در هفته دولت در شهریور به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 5279200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha