۲۳ مرداد ۱۴۰۰، ۹:۱۸

جای خالی نماینده ایران در انتخابات فدراسیون جهانی تکواندو

جای خالی نماینده ایران در انتخابات فدراسیون جهانی تکواندو

انتخابات فدراسیون جهانی تکواندودر حالی برگزار خواهد شد که فدراسیون تکواندو نماینده‌ای را برای حضور در این انتخابات معرفی نکرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام سایت رسمی فدراسیون جهانی تکواندو ۱۱ اکتبر ۲۰۲۱ برابر با ۱۱ دیماه ۱۴۰۰ انتخابات فدراسیون جهانی تکواندو در پست‌های رئیس، اعضای هیأت اجرایی و حسابرس برگزار خواهد شد. برای پست ریاست «چانگ وون چو» رئیس فعلی تنها نامزدی است که ثبت نام کرده است.

برای ۱۷ پست هیأت اجرایی نیز ۴۰ نفر ثبت نام کرده اند که از قاره‌های آسیا، اروپا و آمریکا هرکدام چهار نفر، قاره آفریقا ۳ و اقیانوسه دو نفر پس از پایان رأی گیری به عضویت اجرایی درخواهند آمد. ضمن اینکه از هر قاره یک نفر باید از بین زنان انتخاب شود که بالاترین رأی به عنوان نایب رئیس فدراسیون جهانی انتخاب خواهد شد.

اما نکته مهم اینکه از ایران هیچ نماینده‌ای برای حضور در این انتخابات معرفی نشده است. این در حالی است که «احمد حمدان» از امارات، «هانی علی» از کویت، «جینگ بانگ» و «هوک هیون» از کره جنوبی، «نادین فرید خلیل» از اردن، «احمد راجا» از پاکستان و «سو مایار» از میانمار از قاره آسیا برای عضویت در هیأت اجرایی کاندید شده اند.

هیأت اجرایی بالاترین ارگان تصمیم گیرنده در تکواندوست و مشخص نیست به چه دلیل ایران نماینده‌ای برای آن معرفی نکرده است. با وجود شرایط مناسب برای انتخاب شدن زنان، زهرا سروی نایب رئیس بانوان در صورت معرفی شانس زیادی برای عضویت هیأت اجرایی داشت. ضمن اینکه فدراسیون می‌توانست از بین قهرمانانی چون هادی ساعی، یوسف کرمی و محمدباقری معتمد را معرفی کند که شانس خود برای قبول کرسی مهمی چون هیأت اجرایی آزمایش کنند.

هر چند اغلب کشورها چون کره جنوبیف ترکیه و یا بلغارستان رؤسای فدراسیون را برای حضور در این انتخابات معرفی کرده اند، ولی برخی کشورها نیز قهرمانان عنواندار خود را راهی تشکیلات بین المللی کرده اند. نمونه آن فرانسه که «پاسکال ژنتیل» و یا انگلستان که «ساره استیون» از قهرمان سابق جهان و المپیک را برای عضویت در هیأت اجرایی کاندید کرده اند.

بر اساس این خبر از اروپا روسیه، مالت، ایتالیا، اسپانیا، ترکیه، فرانسه، انگلستان، بلغارستان، از آفریقا سنگال، آفریقای جنوبی، مراکش، بروندبی، نیجر، مصر و نیجریه (هر کدام ۲ نفر)، از قاره اقیانوسیه واناتو، تونگا و استرالیا (۲ نفر)، نیوزیلند و از آمریکا (۲ نفر)، ترینداد و توباگو، ونروئلا، کانادا، آروبا، شیلی و گواتمالا، مکزیک و گواتمالا نفرات خود را با حضور در این انتخابات معرفی کرده اند.

برای پست حسابرس نیز «علی کایا» از ترکیه و «دالیبور کارپان» از کرواسی نامزده شده اند.

کد خبر 5280464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha