۲۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۲۵

استاندار فارس اعلام کرد؛

ایجاد ۵ بیمارستان صحرایی برای بیماران کرونایی در فارس

ایجاد ۵ بیمارستان صحرایی برای بیماران کرونایی در فارس

شیراز - استاندار فارس گفت:چند بیمارستان پشتیبان برای پذیرش بیماران کرونایی در فارس پیش بینی و تجهیز شد و تاکنون سه بیمارستان صحرایی راه اندازی و ۲ بیمارستان صحرایی دیگر هم در دست اقدام است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عنایت الله رحیمی در بازدید از بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های حضرت علی اصغر (ع) و نمازی شیراز با بیان اینکه کادر درمان همه تلاش خود را برای درمان کرونا به کار گرفته است، اظهار داشت: متأسفانه ورودی بیماران کرونایی به گونه‌ای است که فشار زیادی بر سیستم بهداشتی و درمانی می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۴۰ بیمار بستری دائم، ۱۰۰ بیمار سرپایی و ۲۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان علی اصغر شیراز در حال دریافت خدمات درمانی هستند، افزود: تاکنون سه بیمارستان صحرایی راه اندازی شده و ۲ بیمارستان صحرایی دیگر هم در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم اقلام ضروری مورد نیاز درمان بیماران کرونایی را تأمین کنیم، ادامه داد: پزشکان اعلام می‌کنند که داروهای اصلی مورد نیاز موجود است و در بیمارستان‌ها تجویز می‌شود؛ هرچند با روندی که بیماری طی می‌کند اگر دستورالعمل‌ها رعایت نشود و مردم خودشان همکاری نکنند امکان سرویس دهی وجود ندارد.

رحیمی افزود: تلاش می‌کنیم در کنار بیمارستان علی اصغر که کادر متخصص و امکانات خوبی دارد سالن دیگری تهیه و راه اندازی کنیم؛ هرچند که هم اکنون حتی از مسجد بیمارستان هم به عنوان درمانگاه استفاده می‌شود.

کد خبر 5283630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha