۲۷ مرداد ۱۴۰۰، ۳:۲۸

طی یک تماس تلفنی حاصل شد؛

موافقت «بایدن» و «جانسون» با تشکیل نشست«گروه هفت»درباره افغانستان

موافقت «بایدن» و «جانسون» با تشکیل نشست«گروه هفت»درباره افغانستان

رئیس جمهور ایالات متحده و نخست وزیر انگلیس توافق کردند که به منظور دستیابی به یک راهبرد مشترک در قبال افغانستان، نشست مجازی سران گروه هفت را برگزار کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا و «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه به وقت محلی تلفنی با یکدیگر درباره آخرین تحولات افغانستان گفتگو کردند.

طی این تماس تلفنی، دو طرف بر لزوم اقدام جامعه بین‌الملل برای جلوگیری از وقوع بحران انسانی در کشور افغانستان تأکید کردند.

علاوه براین، بایدن و جانسون در این گفتگو توافق کردند که طی روزهای آتی به منظور دستیابی به یک راهبرد مشترک در قبال افغانستان نشست مجازی گروه هفت را برگزار کنند.

پیشتر هم «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر روز سه شنبه به وقت محلی از سوی «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود یک تماس تلفنی دریافت کرد که طی آن، دو طرف پیرامون تحولات امنیتی و سیاسی در افغانستان گفتگو کردند.

این دو دیپلمات بلندپایه ایالات متحده و قطر همچنین پیرامون روابط راهبردی دوجانبه گفتگو کردند.

در این گفتگو، بلینکن از دولت قطر بابت ایفای نقشی مؤثر در تداوم بخشیدن به گفتگوها (ی صلح) و ارائه کمک‌های لازم در فرآیند تخلیه [نیروها] از افغانستان قدردانی کرد.

طبق این بیانیه، دو طرف همچنین بر اهمیت «حراست از غیرنظامیان… و کار بر روی یک توافق سیاسی فراگیر جهت تضمین انتقال مسالمت آمیز قدرت» در افغانستان تأکید کردند.

کد خبر 5283800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha