۲۸ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۱۱

رئیس تبلیغات اسلامی قشم:

همه جنگ‌ها در سرزمین‌های اسلامی با حمایت غربی‌ها رخ می‌دهد

همه جنگ‌ها در سرزمین‌های اسلامی با حمایت غربی‌ها رخ می‌دهد

قشم - رئیس تبلیغات اسلامی قشم گفت: همه جنگ‌ها، کشتارها و فجایع اسفبار در سرزمین‌های اسلامی با حمایت غربی‌ها رخ می‌دهد.

حجت الاسلام احمد غلامی، در گفتگو با خبرنگار مهر پیرامون عدم اعتماد به غرب، با بیان اینکه در دین مبین اسلام تاکید فراوانی بر بی اعتمادی به بیگانگان بیان شده است، اظهار کرد: کسانی که مخالف دین و آئین ما هستند و با ما از راه دشمنی وارد شدند، مورد اعتماد نیستند.

وی افزود: در زمان پیامبر (ص)، یهود به عنوان دشمنان اسلام و به دنبال فتنه انگیزی بودند. هر جا که اسلام با حاشیه رفت به واسطه اختلافی بود که اینان بین مسلمانان ایجاد کرده بودند.

رئیس تبلیغات اسلامی قشم عنوان کرد: اُوس‌ْ وَ خَزْرَج‌، دو تیره مهم از اعراب یمانی که از مدت‌ها پیش از ظهور اسلام، در شهر یثرب (مدینه‌) ساکن شدند و پس از هجرت، آنها را «انصار» خواندند. نقش این دو قبیله در تاریخ اسلام مخصوصاً در جریان هجرت پیامبر (ص) وجنگ‌های مختلف برجسته است.

غلامی ادامه داد: روزی فردی از یکی از دو قبیله از قبیله دیگری اعتراض کرد و قرار بود جنگی بین این دو قبیله مسلمان جنگی رخ دهد و خونریزی و کشتار به راه بیفتد اما حضرت محمد (ص) با روشنگری در خصوص موضوع پیش آمده، ورود پیدا کرد و آنان را به برادری، اتحاد و زندگی در صلح و صفا دعوت و این امر مهم محقق شد.

وی بیان داشت: در زمان پیامبری حضرت محمدمصطفی (ص)؛ یهودیان، کفار، مشرکان، منافقان، بودند که در صفوف به هم پیوسته مسلمانان ورود پیدا کردند و با ایجاد تفرقه، برادری را در بین امت اسلامی از بین بردند.

همه جنگ‌ها و کشتارها در سرزمین‌های اسلامی با حمایت غربی‌ها رخ می‌دهد

رئیس تبلیغات اسلامی قشم گفت: امروز نمونه‌های کفار و مشرکین؛ اسرائیل، یهود، غرب و آمریکاست که آنها را به «غرب» تعبیر می‌کنیم. اینکه تاکید شده «نباید به غرب اعتماد کرد» بواسطه این است که همه جنگ‌ها، کشتارها و فجایع اسف بار در سرزمین‌های اسلامی با حمایت غربی‌ها رخ می‌دهد. چرا امروز انگلستان، آمریکا و کشورهای غربی، هزاران کیلومتر از کشور خود فاصله گرفته‌اند و در سرزمین مسلمانان علاوه بر تفرقه و جدایی و کشتار مسلمانان، آنان را به جان هم می‌اندازند؟.

غلامی افزود: امروز در غرب آسیا و شمال آفریقا که عمدتاً کشورهای اسلامی هستند روزی نیست که آرامش داشته باشند، با بررسی وضعیت کنونی کشورهایی مثل عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، پاکستان، افغانستان در می‌یابیم که غرب به بهانه کمک و به قصد تامین منافع خودشان، وارد این کشورها شده و سپس اقدام به فتنه انگیزی و آشوب می‌کند تا به اهداف مدنظر خود دست یابند.

وی اضافه کرد: در هر جای دنیا، بواسطه حمایت غربی‌ها، برادر کشی به راه افتاده است. رژیم اسرائیل با حمایت غربی‌ها (انگلیس) اقدام به کشتار و جنایات فجیع در کشور فلسطین کرده و این مردم بی پناه را از خانه‌هایشان آواره کرده است. وقتی که مردم بی دفاع فلسطین از خود دفاع می‌کنند از سوی غرب محکوم، و به عنوان خونریز و تروریست معرفی می‌شوند.

غربی‌ها در زمان‌های متعدد به دنبال فریب ملت‌ها هستند

رئیس تبلیغات اسلامی قشم در ادامه گفت: در سال‌های گذشته فرانسه، بیماری هپاتیت و ایدز را در قالب فراورده‌های خونی به ایران وارد کرد، حمایت غربی‌ها از صدام در استفاده از سلاح‌های شیمیایی بر علیه مردم ایران در هشت سال جنگ تحمیلی، همه و همه نمونه‌های بارز اعتماد به غرب است. از این رو به خوبی درمی‌یابیم که غربی‌ها در زمان‌های متعدد و مکرر به دنبال فریب هستند.

داعشی ها؛ فرهنگ، تمدن و انسانیت را از بین بردند

غلامی بیان کرد: طالبان نیز که ساخته و پرداخته دست غربی‌ها هستند امروزه به جان مردم مظلوم و بی دفاع افغانستان افتاده و روز به روز بر جنایات خود در این کشور می‌افزایند. در سوریه نیز پس از بروز اختلاف بین افراد و گروه‌های اسلام گرا، غرب به جای ایجاد صلح و سازش بین آنان، به اذعان ترامپ، اقدام به تربیت نیروهای داعشی کردند تا به عنوان گروه‌های اسلامی؛ فرهنگ، تمدن و انسانیت را از بین ببرند.

وی افزود: ساقط کردن هواپیمای مسافری ایران توسط ناو آمریکایی بر فراز آب‌های خلیج فارس، بدعهدی آمریکا و غربی‌ها در برجام و لغو تحریم‌ها و … از جنایت‌های غرب بر علیه مردم ایران است، با وجود همه این جنایت‌ها، آیا باز هم باید به غربی‌ها اعتماد کرد؟ پاسخ آشکار است: هرگز. چون اعتماد به غرب، هیچ دستاوردی برای مسلمانان نداشته و نخواهد داشت.

برخورداری از کشوری قوی با اعتماد به جوانان

رئیس تبلیغات اسلامی قشم ابراز داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، برای داشتن کشوری قوی، باید به توانایی‌ها، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های داخلی تکیه کرد و چشم بر روی خارج ببندیم. هر جا که آمریکا اقدام به تحریم کشور ایران می‌کند، غربی‌ها نخستین کشورهایی هستند که تایید می‌کنند.

غلامی گفت: شاید برخی افراد وابسته به غرب، حافظه قوی نداشته باشند اما مردم ایران با حافظه تاریخی بسیار قوی خود، به خوبی می‌دانند که اعتماد به غرب، هیچ دستاوردی برای آنان نداشته و نخواهد داشت.

وی افزود: چگونه به غربی‌ها اعتماد کنیم در حالی که هر جا چشم انتظار غربی‌ها بودیم دست‌مان خالی گذاشتند اما مادامی که به توانایی‌های جوانان کشورمان اعتماد کرده و کاری را به آنان سپردیم، غربی‌ها عقب نشینی کردند. عاقلانه این است که به خودمان اعتماد کنیم نه به غرب؛ چرا که غربی‌ها به دنبال منافع خودشان هستند و حاضرند میلیون‌ها انسان از بین برود اما برتری دروغین خود را در جهان حفظ کند.

کد خبر 5284463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha