۲ شهریور ۱۴۰۰، ۲۰:۰۰

بر خلاف اظهارات مدیرعامل شرکت تسلیحاتی روسیه؛

آنکارا خرید محموله جدید اس- ۴۰۰ از مسکو را تکذیب کرد

آنکارا خرید محموله جدید اس- ۴۰۰ از مسکو را تکذیب کرد

یک مقام ترکیه امروز در واکنش به اظهارات مدیرعامل شرکت تسلیحاتی روسیه، خرید محموله جدید اس- ۴۰۰ از مسکو را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دِیلی صباح امروز سه شنبه اعلام کرد که یک مقام ترکیه گفته است این کشور قصد خرید محموله جدیدِ سامانه دفاع موشکی «اس -۴۰۰» از مسکو را ندارد.

بر اساس اعلام این روزنامه، این مقام ترکیه‌ای که نام و تصدی وی اعلام نشده است، گفت که اخبار منتشره پیرامون نهایی شدن خرید محموله جدید سامانه اس- ۴۰۰ صحت ندارد وهیچ تغییری در وضعیت مذاکرات ایجاد نشده است.

این در حالیست که «الکساندر میخایف» (Alexander Mikheyev) مدیرعامل شرکت تسلیحاتی که در زمینه صادرات سلاح فعالیت دارد دیروز دوشنبه اعلام کرد که قرارداد جدیدی با ترکیه در زمینه تحویل سامانه موشکی میان بُرد و بلند بُرد «اس -۴۰۰» ساخت کشورش به زودی امضا می‌شود.

به گزارش خبرکزاری مهر، ۱۷ فروردین ماه وزارت خارجه ایالات متحده از تحریم ریاست صنایع دفاعی ترکیه به همراه ۴ مقام بلندپایه آن از جمله «اسماعیل دمیر» به بهانه «قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق [وضع] تحریم‌ها» خبر داد.

وزارت خارجه آمریکا بهانه وضع این تحریم‌ها را ارتباط این مقامات ترکیه با بخش دفاعی و اطلاعاتی روسیه عنوان کرد.

وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که صنایع دفاعی ترکیه با «شخصی که از طرف یا به نمایندگی از بخشهای دفاعی یا اطلاعاتی دولت فدراسیون روسیه فعالیت می‌کرد، یک معامله چشمگیر انجام داده است».

گفتنی است که آمریکا از همکاری دفاعی و اطلاعاتی ترکیه و روسیه استقبال نمی‌کند؛ به ویژه آنکه اقدام آنکارا در خرید سامانه‌های پدافند موشکی اس -۴۰۰ روسیه با انتقاد تند مقامات واشنگتن و تهدید به وضع تحریم‌ها علیه ترکیه روبرو شد.

کد خبر 5288572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مجید IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
      0 0
      غلط کردن تورکیه هر کاری که به منافعش مربوط هست انجام میده امریکا