۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۵۲

معاون استاندار کرمان:

۱۰ شهرستان کرمان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند

۱۰ شهرستان کرمان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند

کرمان- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: همچنان ۱۰ شهرستان استان کرمان در وضعیت قرمز به سر می‌برند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق بصیری ظهر شنبه در ستاد مدیریت کرونای استان ضمن گرامیداشت هفته دولت گفت: بر اساس آمار اعلام شده از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا و نقشه رنگ بندی کل کشور تعداد ۳۰۶ شهرستان در وضعیت قرمز و ۱۱۰ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۳۲ شهرستان در وضعیت زرد هستند.

بصیری با بیان اینکه وضعیت استان کرمان بهتر شده است، ادامه داد: در استان کرمان ۱۰ شهرستان ارزوئیه، بافت، بردسیر، بم، جیرفت، زرند، شهربابک، کرمان، کوهبنان و منوجان در وضعیت قرمز هستند و ۱۳ شهرستان دیگر در وضعیت نارنجی قرار گرفتند که نسبت به هفته پیش ۱۰ شهرستان از وضعیت قرمز خارج شده‌اند.

وی اظهار کرد: در جلسه وزیر کشور با استانداران سراسر کشور پیشنهاد شد، اجازه ورود واکسن به بخش خصوصی به ویژه واحدهای بزرگ داده شود که امروز این مساله در ستاد ملی مطرح و قرار شد سازوکار آن زیر نظر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نوشته شود و نحوه توزیع واکسن را ستاد ملی اعلام کند که با کلیات آن موافقت شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان همچنین افزود: در ستاد ملی قرار شد اختیاراتی به استانداران داده شود که بتوانند تصمیمات اقتضایی در شرایط حاد و خاص بگیرند که کلیات این موضوع نیز تصویب شد ولی وزارت کشور باید چارچوب این مصوبه را پیشنهاد دهد و سپس ابلاغ شود.

بصیری گفت: قرار شد طرح جامع محدودیت‌های هوشمند که قبلاً مطرح بود مجدد بازنگری و هفته آینده ابلاغ شود و فعلاً تا قبل از تغییرات همان طرح قبلی در حال پیگیری است و شش گروه شغلی که مدنظر بودند همچنان تعطیلی هایشان برقرار است.

کد خبر 5291129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha