۱۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۰۲

هادی العامری:

عراق به افغانستان تبدیل نمی شود/ خروج آمریکا تا پایان سال ۲۰۲۱

عراق به افغانستان تبدیل نمی شود/ خروج آمریکا تا پایان سال ۲۰۲۱

رهبر ائتلاف «فتح» عراق با بیان اینکه این کشور به افغانستانی دیگر تبدیل نخواهد شد، گفت: اشغالگران آمریکایی تا پایان سال جاری میلادی خاک عراق را ترک می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، «هادی العامری» رهبر ائتلاف فتح عراق در همایش «رافدین ۲۰۲۱» شرکت کرد. وی در جریان همایش مذکور با اشاره به تحولات افغانستان گفت: هیچ وجه تشابهی میان اوضاع افغانستان و عراق وجود ندارد.

بر اساس این گزارش، رهبر ائتلاف فتح تصریح کرد: واضح است که داعش در عراق از بین رفته است. اشغالگران آمریکایی نیز تا پایان سال جاری از خاک عراق خارج خواهند شد. در این شرایط شاهد وحدت و انسجام اقشار مختلف عراق خواهیم بود. بنابراین، عراق به افغانستانی دیگر تبدیل نخواهد شد.

هادی العامری در ادامه به برخی انتقادات در خصوص آنچه که از آن تحت عنوان سلاح‌های بی ضابطه در عراق یاد می‌شود، اشاره کرد و گفت: پس از خروج آمریکایی‌ها، هیچ سلاحی در خیابان نخواهد بود و اگر چنین چیزی دیده شد، من مسئول آن خواهم بود.

رهبر ائتلاف فتح عراق در بخش دیگری از سخنان خود همچنین با اشاره به قریب الوقوع بودن زمان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور، اظهار داشت: تنها راه برون رفت از مشکلات کنونی عراق، برگزاری انتخابات است.

کد خبر 5294547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha