۱۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۲۲

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی خبر داد؛

شناسایی ۹ بیمار مبتلا به قارچ سیاه در کردستان

شناسایی ۹ بیمار مبتلا به قارچ سیاه در کردستان

سنندج- معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شناسایی ۹ بیمار مبتلا به قارچ سیاه در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر صدیق جدید الاسلام اظهار کرد: قارچ سیاه بیماری جدیدی نبوده و در اثر یک نوع قارچ خطرناک به اسم «موکورمایکوزیس» که معمولاً روی مواد آلی رشد کرده به انسان منتقل می‌شود و این بیماری در افرادی که دچار ضعف سیستم ایمنی هستند، دیده می‌شود.

وی در خصوص ارتباط قارچ سیاه و کرونا که اخیراً شایع شده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه این قارچ در کشور شیوع پیدا کرده و هم زمان استان ما راهم در بر گفته است به طوری که تا کنون ۹ مورد بیمار شناسایی و بستری شده اند.

جدید الاسلام اظهار داشت: کمیته متشکل در استان شامل تیم عفونی، چشم پزشک، متخصص گوش و حلق و بینی، داخلی و مدیر دارویی تشکیل شده است که پیشگیری از بیماری قارچ سیاه و چگونگی جلوگیری از شیوع این بیماری و درمان آن در استان را برعهده دارد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی کردستان در مرکز درمانی بیمارستان کوثر با اختصاص یک بخش درمانی به این ۹ بیمار تمام تلاش خود را برای درمان و جلوگیری از شیوع آن به کار برده است.

جدید الاسلام خاطر نشان کرد: قارچ سیاه در افرادی که دارای نقص ایمنی بدن، دیابت و فشارخون بالا هستند، بیشتر بروز می‌یابد و با توجه به اینکه کرونا سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند، زمینه بروز این بیماری نیز افزایش می‌یابد.

وی افزود: از دیگر علائم بیماری قارچ سیاه ریوی می‌توان به تب، سرفه کردن، درد قفسه سینه و تنگی نفس اشاره کرد و دیگر عوارض این بیماری به صورت تاول یا زخم و ضایعات پوستی ظاهر و ناحیه آلوده، سیاه می‌شود.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی با توصیه به پزشکان و کادر درمان در مورد شناسایی این بیماران گفت: باید هشدارهای لازم به مردم در این خصوص داده شود تا با خود مراقبتی و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی خود را از مبتلا شدن به هر نوع از این بیماری حفظ کنند.

کد خبر 5299256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha