۱۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۳۴

مسئول فنی بیمارستان امام موسی کاظم (ع) اصفهان:

برای درمان سوختگی سطحی از آنتی‌بیوتیک استفاده نکنید

برای درمان سوختگی سطحی از آنتی‌بیوتیک استفاده نکنید

اصفهان – مسئول فنی بیمارستان امام موسی کاظم (ع) اصفهان گفت: هرگز نباید از آنتی‌بیوتیک برای درمان سوختگی سطحی استفاده کرد.

فریدون عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت شیوع کرونا و عدم تمایل برخی از افراد آسیب دیده ناشی از سوختگی سطحی برای مراجعه به مراکز درمانی به دلیل ترس ابتلاء به کرونا اظهار داشت: برای این افراد توصیه‌های پزشکی وجود دارد که در صورت رعایت روند بهبودی را به خوبی سپری خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ضروری است پس از سوختگی سطحی محلی که دچار سوختگی شده را در آب سرد قرار داد، ابراز داشت: باید این اقدام به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه با آب سرد هشت تا ۱۵ درجه سانتی گرادی انجام شود.

استفاده از پانسمان مرطوب برای سوختگی سطحی

مسئول فنی بیمارستان امام موسی کاظم (ع) اصفهان ادامه داد: باید پس از این زمان محل سوختگی را با استفاده از گاز مرطوب که شامل گاز وازلین و یا گازی که با سرم خیس شده باشد به مدت ۱۰ تا ۱۴ روز پانسمان کرد.

وی با تاکید بر اینکه به هیچ وجه نباید برای سوختگی سطحی از آنتی‌بیوتیک استفاده شود، اضافه کرد: چنانچه محل سوختگی دچار خارش بود نیز باید از قرص «هیدروکسی زین» یا «سیتری زین» برای از بین بردن خارش استفاده شود.

عابدینی با بیان اینکه ضروری است هر دو روز یک بار پانسمان محل سوختگی عوض شود، افزود: نباید با سوختگی سطحی مانند سوختگی عمیق برخورد شود و در هر بار تغییر پانسمان محل سوختگی را با آب و شامپوی بچه شست‌وشو داد.

روش از بین بردن تغییر رنگ پوست پس از سوختگی

وی تاکید کرد: برای از بین بردن تغییر رنگ محل سوختگی نیز پس از دو هفته پانسمان باید از دو پماد «تریو مسینولون» برای تغییر رنگ و «دکسپانتنول» به عنوان مرطوب کننده استفاده کرد به گونه‌ای که این دو پماد را مخلوط و با یکدیگر استفاده شود.

مسئول فنی بیمارستان امام موسی کاظم (ع) اصفهان اضافه کرد: باید از این ترکیب به مدت ۱۰ روز استفاده و این ترکیب روزی ۱۰ تا ۲۰ ثانیه بر روی ناحیه سوختگی ماساژ داده شود.

وی افزود: استفاده از ژل آلوئه‌ورا نیز به عنوان ضد التهاب همراه با استفاده از دو پماد برای بهبود جای تغییر رنگ نیز توصیه می‌شود.

عابدینی تصریح کرد: افراد دارای سوختگی سطحی در صورت احساس درد نیز تنها باید از قرص استامینوفن استفاده کنند.

کد خبر 5299982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha