۲۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۱۱

در کنگره بین المللی امور دامی مطرح شد؛

سهم ۱۲ درصدی صنعت دامپروری در تولید ناخالص ملی

 سهم ۱۲ درصدی صنعت دامپروری در تولید ناخالص ملی

ساری- دبیر علمی اولین کنگره ملی و بین المللی امور دامی ایران گفت: حدود نیمی از سهم بخش کشاورزی در تولید ناخالص ملی مربوط به میزان ۱۲.۵ درصد صنعت دامپروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، قدرت رحیمی ظهر چهارشنبه در کنگره ملی و بین المللی علوم دامی که به صورت مجازی در ساری برگزار شد، با اشاره به اهمیت صنعت بزرگ دامی، وظیفه سیاستگذاران برای پیشبرد اهداف این صنعت مهم برشمرد و گفت: باید با بهره گیری از کارشناسان متخصص برای رفع چالش‌های فراروی صنعت دام کشور برنامه ریزی کرد.

وی از صنعت دام و طیور به عنوان زیربخش های کشاورزی یاد کرد و سهم آن را در اشتغال و توسعه صنایع تبدیلی و امنیت غذایی مهم برشمرد و گفت: این صنعت توان حضور و رقابت در بازارهای جهانی و منطقه‌ای را داراست.

وی با اظهار اینکه ۴۵ درصد سهم ۲۵ درصدی بخش کشاورزی در تولید ناخالص ملی مربوط به دامپروری است، افزود: اکثر شاغلان روستایی و جمعیت عشایری در کسب و کارهای صنعت دام و طیور به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال دارند.

رحیمی با اظهار اینکه دام و طیور به عنوان یک دارایی ارزشمندی برای روستاییان و عشایر محسوب می‌شود خواستار توجه ویژه به این صنعت شد.

اسداله تیموری رئیس کنگره و رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری در ابتدای این مراسم با بیان اینکه این کنگره فرصت مناسبی برای محققیان و صنعتگران است تا بتوانند دستاوردهای چند سال اخیر خود را به نمایش بگذارند افزود: این کنگره مجالی برای سیاستگاران و برنامه ریزان حوزه دام و طیور است که با عرضه محدودیت‌ها و چالش‌ها به دانشمندان این حوزه، امیدوار به ارائه راهکار توسط اساتید دام و طیور باشند.

رئیس کنگره ادامه داد؛ صنعتگران بخش دام و طیور که در خط مقدم این جبهه قرار دارند نیز می‌توانند مشکلات و مسائل این بخش را مطرح نمایند و دانشگاه علوم کشاورزی که مأموریت اصلی آن آموزش و توسعه بخش کشاورزی و دامپروری است، این مسائل را به مسئولین منتقل کرده و امیدوار است یک جریان فکری ثمربخش در صنعت تولیدات دامی کشور اتفاق بیوفتد.

دکتر تیموری ادامه داد؛ چالش‌های قابل کنترل و غیر قابل کنترل در این بخش وجود دارد که می‌توانیم با برخورد منطقی و علمی با این چالش‌ها از آسیب‌های جدی آنها جلوگیری کنیم.

وی افزود: در بخش تولیدات دامی کشور باید ۷۰ درصد به تولیدات خود بیافزاید تا به حد استاندارد برسیم که قطعاً این مهم با همکاری تمامی زنجیره‌های علمی و صنعتی این بخش در یک شاهراه بزرگ میسر می‌شود.

کد خبر 5305672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha