۲۵ شهریور ۱۴۰۰، ۲۰:۰۳

استاندار خوزستان:

توسعه تجارت باعث توسعه اقتصادی خوزستان می‌شود

توسعه تجارت باعث توسعه اقتصادی خوزستان می‌شود

اهواز- استاندار خوزستان گفت: مسیر توسعه اقتصادی این استان از طریق توسعه تجارت محقق می‌شود که ازاین‌رو یک متولی واحد برای پایانه تجاری مرزی چذابه تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق خلیلیان عصر امروز پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات پایانه تجاری چذابه عنوان کرد: ما با هدف بازارهای صادراتی باید تولید را در استان رونق بدهیم تا بتوانیم در استان خوزستان اشتغال‌زایی کنیم و نرخ بیکاری را در این استان کاهش دهیم.

وی، پایانه‌های تجاری را از جمله لوازم مهم برای توسعه صادرات دانست و افزود: با توجه به اهمیت نقش پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه در تجارت این هفته نشست‌هایی را برای رفع مشکلات پایانه‌های مرزی برگزار کردیم که باعث بازدید میدانی از پایانه شد تا نقاط قوت و ضعف را شناسایی کنیم و برای مدیریت پایانه یک دستگاه متولی تعیین کنیم.

خلیلیان، نبود دستگاه متولی در پایانه مرزی چذابه را یکی از عوامل عمده مشکلات این پایانه برشمرد و اظهار کرد: دستگاه‌های متعدد در پایانه وظایفی بر عهده داشتند که ناهماهنگی میان آنها باعث تأخیر در اجرای برخی اقدامات و ایجاد مشکلاتی برای صادرکنندگان و صدور کالا شده است.

استاندار خوزستان گفت: با تعیین یک متولی واحد برای پایانه تجاری مرزی چذابه و تصمیماتی که اتخاذ شده امید است که شاهد سرعت گرفتن مسیر تجاری از این پایانه باشیم.

کد خبر 5306428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha