" احمد ابراهيمي " در گفت و گو با خبرنگار هنري " مهر" ضمن بيان اين مطلب افزود: اين افراد درموقعيتي نيستند كه اين مسئوليت را به عهده بگيرند يا اگرهم هستند، كارشان را خوب انجام نمي دهند.
وي افزود : مميزي لازم است و حتما بايد باشد. در مورد تمام آثار اين قضيه بايد اعمال شود. چه از نظر شعر، چه از نظر موسيقي و چه از نظر آواز. اتفاقا من معتقدم كه بايد به اين مسائل در موسيقي بيش از پيش رسيدگي شود. چون در وضعيتي كه موسيقي در حال حاضر ايران به سر مي برد، محتاج نظارت است. اما با علم به آن و كمك گرفتن از افراد متخصص . چون قطعا اگر اين موارد رعايت مي شد، كار موسيقي ايران به اينجا نمي كشيد. احساس مي كنم روزي مي رسد كه در مورد موسيقي اصيل ايران و موسيقي هاي برجسته اي كه توسط موسيقيدانان ايراني ساخته و پرداخته مي شد، فقط در روزنامه ها بايد خواند و نوشت.
ابراهيمي افزود: قديمي ترين آثار موسيقي ايران را مانند قطعه " شيدا " رد مي كنند و به آثاري كه حتي به خوبي نواخته نشده اند، مجوز مي دهند. درهر صورت الان زمان آن رسيده است كه روي اين موضوع بيشتر بحث شود و اقدامي جدي صورت گيرد. اما متاسفانه آنچه كه بيش از هر مساله اي روي هنر ايران و پيشرفت آن تاثير گذاشته است،مساله 8 سال جنگ بوده است. جنگ در هر مملكتي تاثيرات شديدي تا سال هاي سال ، خصوصا پس از اتمام آن خواهد داشت. در ايران هم به همين صورت بوده است. زمان زيادي مي خواهد كه وضعيت موسيقي هم به آنجايي كه در خور آن است ، برسد.
وي گفت : تنها كاري كه دراين زمينه ازدست ما برمي آيد، نشان دادن راه درست است ، چون افراد ديگري درراس امورهستند. مساله مميزي هم فقط در مورد آثار موسيقي نيست ، درهرموردي ما اين مشكل را داريم . در حال حاضر حتي در مورد پايان نامه هاي دانشجويي هم اين مشكل را داريم. هنوز بهره گيري از سواد و نيروي متخصص در كشور ما جا نيافتاده است.
مميزي موسيقي در ايران-2
" احمد ابراهيمي " : اگر مميزي مي بود ، كار موسيقي به اينجا نمي كشيد
افرادي كه مسئوليت نظارت بر آثار موسيقي در ايران را به عهده گرفته اند ، صلاحيت اين كار را ندارند.
کد خبر 53093
نظر شما