۲ مهر ۱۴۰۰، ۲۲:۵۸

در آستانه نشست سران ائتلاف چهارجانبه؛

«جو بایدن» و نخست وزیر هند در کاخ سفید دیدار می کنند

«جو بایدن» و نخست وزیر هند در کاخ سفید دیدار می کنند

رئیس جمهور ایالات متحده قرار است روز جمعه به وقت واشنگتن در کاخ سفید و در آستانه نخستین نشست حضوری سران ائتلاف «گفتگوی امنیتی چهارجانبه» میزبان نخست وزیر هندوستان باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، در حالی که قرار است نشست سران ائتلاف موسوم به «گفتگوی چهارجانبه امنیتی» (کوآد) برای نخستین بار و با حضور سران کشورهای ایالات متحده، ژاپن، هند و استرالیا به صورت رو در رو برگزار شود، «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه در کاخ سفید با «نارندرا مودی» نخست وزیر هند دیدار می‌کند.

در آغاز نشست دوجانبه بایدن با مودی، رئیس جمهور ایالات متحده با تمجید از روابط میان «بزرگترین دموکراسی‌های جهان» گفت که مقدر است این روابط «مستحکم تر، نزدیک‌تر و قدرتمندتر شود».

وی در اظهاراتی خطاب به خبرنگارانی که در محوطه بیرونی دفتر بایدن گرد آمده بودند، گفت: «من فکر می‌کنم که کل جهان از این روابط [دوجانبه] سود خواهد برد. من و شخص نخست وزیر [هند] می‌خواهیم امروز درباره اقدامات بیشتری که برای مبارزه با کووید -۱۹ می‌توان انجام داد و همچنین چالش‌های آب و هوایی که جهان با آن روبروست، و تضمین ثبات در منطقه ایندوپاسیفیک از جمله با شرکای خود درگروه کوآد گفتگو کنیم».

گفتنی است، سران گروه کوآد در گردهمایی روز جمعه خود در کاخ سفید علاوه بر بحث و گفتگو پیرامون امنیت منطقه‌ای به موضوعاتی همچون چالش‌های برخاسته از تغییرات آب و هوایی، فناوری‌های 5G، زیرساخت‌های مهم و حیاتی و زنجیره عرضه خواهند پرداخت.

به گفته یکی از مقامات بلندپایه دولت آمریکا که خواست نامش فاش نشود، پیش بینی می‌شود رهبران چهار کشور عضو گروه «کوآد» تشکیل یک گروه کاری جدید در حوزه فضا را اعلام کنند.

طبق اعلام کاخ سفید، بایدن همچنین قرار است با «یوشیهیده سوگا» نخست وزیر ژاپن در یک چارچوب دوجانبه و پس از نشست کوآد دیدار کند

کد خبر 5312574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha