۸ مهر ۱۴۰۰، ۱۷:۳۳

رئیس سازمان آتش نشانی کرمانشاه:

اعتباری برای بازسازی ناوگان آتش‌نشانی کرمانشاه اختصاص نیافته است

اعتباری برای بازسازی ناوگان آتش‌نشانی کرمانشاه اختصاص نیافته است

کرمانشاه- رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری کرمانشاه گفت: طی پنج سال اخیر هیچ‌گونه اعتباری برای خرید و بازسازی ناوگان آتش نشانی به کرمانشاه اختصاص داده نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد فرهودی بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از آتش نشانان کرمانشاهی به مناسبت روز آتش نشانی و خدمات ایمنی که با حضور استاندار، معاون عمرانی و سرپرست شهرداری کرمانشاه در سالن شهدای دولت برگزار شد، با بیان اینکه ناوگان این سازمان فرسوده است، اظهار کرد: برای تجهیز و بازسازی ناوگان سازمان آتش‌نشانی کرمانشاه نیازمند اعتبارات هستیم که برای اختصاص این اعتبارات باید مسئولان استانی از طریق وزارت کشور پیگیری‌های لازم را انجام بدهند.

وی با اشاره به اینکه تعداد ایستگاه‌های موجود در این شهر با استاندارد یک کلانشهر همخوانی ندارد، افزود: ۱۱ ایستگاه آتش نشانی در شهر کرمانشاه وجود دارد در حالی که نیاز این شهر حداقل ۳۰ ایستگاه آتش‌نشانی است.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری کرمانشاه به مشکلات پیش روی این سازمان اشاره کرد و گفت: با توجه به تراکم بافتی و ساخت و سازهای بلند مرتبه در این شهر در مواقع رخ دادن حوادثی از جمله آتش‌سوزی نیازمند داشتن یک پله نجات ۶۲ متری و یا حداقل ۵۲ متری است.

فرهودی با گلایه از رعایت نشدن استانداردهای لازم در برخی از ساخت و سازها شهری، تاکید کرد: ناظرین سازمان نظام مهندسی باید موظف شوند که قبل از پایان کار، مالکین را برای گرفتن مجوز آتش نشانی به این سازمان بفرستند.

وی با بیان اینکه کلانشهر کرمانشاه به عنوان مرکزیت غرب کشور شناخته می‌شود، تاکید کرد: راه اندازی یک ایستگاه آموزش نیروهای آتش‌نشانی در این شهر ضرورت دارد تا علاوه نیروهای این استان، نیروهای استان‌های غرب کشور را نیز آموزش دهد.

فرهودی با گلایه از کمبود تجهیزات، امکانات و وسایل مورد نیاز سازمان آتش‌نشانی کرمانشاه، تصریح کرد: یکی از نیازهای ضروری این سازمان با توجه به محلات قدیمی و بافت فرسوده این شهر، خرید خودروهای سبک برای حضور در این مناطق در صورت بروز حوادث است.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه این سازمان ۲۸۰ نیرو فعال دارد که از این تعداد ۲۵۰ نفر آن عملیاتی هستند، گفت: روزانه حدود ۲ هزار تماس با مرکز پیام سازمان آتش نشانی کرمانشاه برقرار می‌شد، اما بیشتر این تماس‌ها مزاحمت‌های تلفنی بود که با هوشمندسازی مرکز پیام سازمان این تماس‌ها به ۲۰۰ تماس رسیده است.

کد خبر 5317118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha