رایزنی لاوروف با همتای مصری

رایزنی لاوروف با همتای مصری

وزیر امور خارجه مصر در دیدار با، همتای روسی خود درباره تحولات سد النهضه، مناسبات دوجانبه و برخی موضوعات دیگر رایزنی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر در دیدار با «سرگی لاوروف»، همتای روسی خود درباره تحولات سد النهضه، مناسبات دوجانبه و برخی موضوعات دیگر رایزنی کرد.

شکری در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با لاوروف گفت: از حمایت روسیه در شورای امنیت از مصر در مساله سد النهضه تشکر می‌کنیم و خواهان همکاری با مسکو در این باره و دستیابی به راهکاری قانونی و الزام‌آور به دور از هرگونه سیاست یکجانبه و حقوق بین الملل هستیم.

وی تصریح کرد: در این دیدار درباره مناسبات دوجانبه در زمینه‌های مختلف از جمله نیروگاه هسته‌ای الضبعه، منطقه صنعتی سوئز و مقاصد گردشگری رایزنی کردیم، ما خواهان بازگشت مبادلات تجاری به رونق گذشته خود هستیم که از اپیدمی کرونا تاثیر پذیرفته است.

رئیس دستگاه دیپلماسی مصر افزود: در دیدار با لاوروف درباره پایان دادن فلسطین، تقویت راهکار دو کشوری، دستیابی به راهکاری دائمی، فراگیر و عادلانه برای مساله فلسطین و برپایی کشور فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ تبادل تظر کردیم.

وی اعلام کرد: بررسی وحدت اراضی لیبی و خروج همه نیروهای خارجی از این کشور از دیگر محورهای گفتگوی ما بود. بررسی مساله سوریه و نحوه تقویت برون‌رفت از بحران سوریه همسو با قطعنامه‌های بین‌المللی از دیگر محورهای رایزنی مشترک ما بود.

کد خبر 5320221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha