۱۳ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۲۸

مدیر جهاد کشاورزی پارسیان خبرداد:

کاشت «کاکتوس میوه‌ای» در پارسیان آغاز شد

کاشت «کاکتوس میوه‌ای» در پارسیان آغاز شد

پارسیان -  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارسیان از آغاز کاشت کاکتوس میوه‌ای در دو هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوب دلدار اظهار کرد: فصل کاشت «کاکتوس میوه‌ای» در شهرستان پارسیان آغاز شده است و بیش از ۲ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان زیر کشت این محصول می‌رود.

وی با ذکر این نکته که پیش‌بینی می‌شود امسال از هر هکتار بیش از ۵۰ تُن محصول برداشت شود، ابراز داشت: کاکتوس‌ها اعم از میوه ای، زینتی و درختی در خاک‌های فقیر آهکی و سنگلاخی و با حداقل آب، توانایی رشد و نمو، تولید محصول و درآمدزایی در حد باغ لیمو و خرما دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارسیان به خشکسالی‌ها و ضرورت اصلاح الگوی کشت اشاره کرد و تصریح کرد: امسال با رعایت تنوع کشت، بازاریابی و استقبال از کاشت گیاهان کم آب، سطح زیرکشت گیاهان دارویی از ۱۰ به ۱۵ هکتار افزایش پیدا می‌کند.

دلدار با بیان اینکه ۱۰ هکتار گیاهان دارویی شامل آلوئه ورا، نعناع فلفلی، لمون گراس، و کاکتوس میوه‌ای است، گفت: با توجه به شرایط سخت منطقه، آب شور و کم، هزینه‌های تولید بسیار پایین کاکتوس نسبت به گیاهان دیگر مانند مرکبات، نپذیرفتن آفت و نبود نیاز به تغذیه با کودهای شیمیایی، ایجاد یک یا چند مزرعه آزمایشی کاکتوس میوه‌ای و آموزش کشاورزان به تغییر الگوی کشت در منطقه ضروری است تا درآمد کشاورزان را افزایش، و مصرف آب، کود و سموم را کاهش داد.

کد خبر 5320459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha