۱۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۲۵

استاندار مرکزی:

نگران ساده انگاری و وقوع پیک ششم کرونا در استان مرکزی هستیم

نگران ساده انگاری و وقوع پیک ششم کرونا در استان مرکزی هستیم

اراک- استاندار مرکزی گفت: این باور که واکسن زده ایم و مبتلا نمی‌شویم در واقع ساده انگاری است، براساس تجربه افرادی که واکسن می‌زنند در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها در خطر ابتلا قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر سید علی آقازاده ظهر شنبه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی اظهار کرد: نگرانیم که به زودی وارد موج و پیک دیگری از بیماری کرونا شویم، در گزارش امروز دانشگاه علوم پزشکی اراک، پنج شهرستان نسبت به هفته گذشته روند افزایشی در میزان ابتلاء، بستری و فوت داشته‌اند که این امر می‌تواند حاکی از این باشد که در صورت غفلت به پیک جدیدی وارد می‌شویم.

وی ادامه داد: طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، در برخی از استان‌ها که روند نزولی بوده است، متأسفانه در هفته گذشته روند بیماری افزایش یافته و در استان مرکزی نیز نرخ کاهشی متوقف شده است.

استاندار مرکزی عنوان کرد: با توجه به آغاز ماه ربیع الاول و آغاز مراسم‌های جشن و عروسی، نگرانی‌ها افزایش یافته و از مردم خواستاریم که طبق دستورالعمل‌های بهداشتی و اجرایی عمل کنند، تالارها مجاز به فعالیت هستند، اما باید در خصوص ظرفیت جشن‌ها و رعایت پروتکل‌ها حساس باشند.

آقازاده با اشاره به اینکه استان مرکزی همچنان یکی از استان‌های خوب در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و در زمینه واکسن نیز به ۷۰ درصد نزدیک می‌شویم، گفت: مردم استان همراهی بالایی داشتند و در زمان خاص بودن شرایط کشور، این استان وضعیت مطلوبی داشت و امیدواریم این همکاری در آینده نیز ادامه داشته باشد.

اراک، تفرش، خمین، زرندیه و شازند روند افزایشی بیماری را داشته‌اند

آقازاده گفت: شهرستان‌های اراک، تفرش، خمین، زرندیه و شازند روند افزایشی بیماری را داشته‌اند که باید در قبال این شهرستان‌ها نظارت بیشتری اعمال شود و دلایل این افزایش این مدنظر قرار گیرد.

استاندار مرکزی اظهار کرد: در تعطیلات اخیر میلیون‌ها سفر در کشور انجام شد و ترافیک سنگینی در جاده‌ها شاهد بودیم و این سفرها قطعاً بیماری را تشدید می‌کنند.

استاندار مرکزی بیان کرد: این باور که واکسن زده‌ایم و مبتلا نمی‌شویم در واقع ساده انگاری است، تجربه ثابت کرده است که افرادی که واکسن می‌زنند در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها در خطر ابتلاء به ویروس هستند و باید ضمن تلاش برای افزایش استقبال نسبت به واکسیناسیون، رعایت شیوه نامه بهداشتی در دستور کار قرار گیرد و از رفت و آمد بیهوده در فضای عمومی نیز باید اجتناب کرد.

وی گفت: شهرداری در پیاده راه امیرکبیر مکانی را تجهیز کند و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهد تا یک مرکز واکسیناسیون در این نقطه از شهر فعال شود.

آقازاده عنوان کرد: استان در طول ۱.۵ سال اخیر اقدامات و پیشنهادات مثبتی در مواجهه و مقابله با بیماری کرونا داشته است و حتی گاهی پیشنهاداتی جلوتر از ستاد ملی داشت و با توجه به تغییر اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا لازم است که گزارشی از اقدامات و تصمیمات استان به ستاد ملی ارائه شود، به عنوان مثال سه هفته پیش تصمیم به لغو دورکاری گرفتیم و امروز ستاد ملی تصمیم گرفت و بسیاری از مصوبات استان می‌تواند منشأ اقدامات مثبتی در ستاد ملی و یا باقی استان‌ها باشد.

کد خبر 5323137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha