۱۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۵۴

شاهرخیان:

اقدامات جدی برای جذب اعتبارات جهت تجهیز مراکز قضائی انجام شده است

اقدامات جدی برای جذب اعتبارات جهت تجهیز مراکز قضائی انجام شده است

معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضائیه اعلام کرد اقدامات جدی برای جذب اعتبارات جهت تجهیز مراکز قضائی انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم شاهرخیان معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضائیه با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک ربیع‌الاول اظهار کرد: از ریاست محترم قوه قضائیه به خاطر اعتمادی که به من داشته است تشکر می‌کنم و امیدوارم که بتوانم این مأموریت را به نحو درست و صحیح به انجام برسانم.

شاهرخیان اضافه کرد: موفقیت هر سازمان در انجام مأموریت‌های خودش به عوامل مختلفی بستگی دارد. داشتن نیروی انسانی متخصص و متعهد به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه هر سازمان یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها و عوامل است؛ همچنین داشتن یک نظام برنامه‌ریزی دقیق و منسجم همراه با شناخت همه ظرفیت‌ها، چالش‌ها، نیازمندی‌های آن سازمان برای قرار گرفتن در مسیر صحیح و درست لازم است.

معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضائیه اضافه کرد: همچنین سخت‌افزارهای موردنیاز، فضای اداری مناسب، تجهیزات، ملزومات، همه و همه کمک می‌کنند تا یک سازمان در رسیدن به اهداف و مأموریت کاری خودش موفق شود. البته در این زمینه نقش تأمین مالی و اعتبارات هم بسیار حائز اهمیت است. ما در حوزه نیروی انسانی هرچقدر که نیروهای متعهد، متخصص و متدینی جذب کنیم باید به سرعت زمینه تأمین معیشت و نیازمندی‌های مالی‌شان را تأمین بکنیم و اگر این کار صورت نگیرد بعد از مدتی آن‌ها ممکن است از سازمان خارج شوند یا اینکه حداقل بی‌انگیزه شوند یا به مشکلات دیگری دچار شوند.

شاهرخیان ادامه داد: در حوزه برنامه‌ریزی هم هر چقدر که ما نظام برنامه‌ریزی قوی و منسجم داشته باشیم بدون پیوست منابع مالی نمی‌توان اقدام قابل ملاحظه‌ای انجام داد و بدون پیوست منابع مالی طبیعی است که آن سند اصلاً قابلیت اجرا نخواهد داشت؛ بنابراین این واقعیت است که یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌ها و نیازمندی‌های قوه قضائیه بحث وجود اعتبارات و نیازمندی‌های مالی است و فکر نمی‌کنم این موضوع بر کسی پوشیده باشد.

معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضائیه تأکید کرد: هم اکنون قوه قضائیه و مشخصاً دادگستری جمهوری اسلامی ایران در حوزه مالی و پشتیبانی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد و با مشکلات عدیده‌ای روبرو است و چه در بخش قضائی و چه در بخش اداری از لحاظ حقوق و مزایا و مزایای غیر مستمر تفاوت‌هایی با سایر دستگاه‌ها وجود دارد. این تفاوت‌ها در حوزه خدمات رفاهی و مزایای غیر مستمر همچنین اضافه کار و بهره‌وری مشهود است.

شاهرخیان افزود: نکته دیگر در بحث تأمین فضاهای اداری مورد نیاز در مورد پروژه‌ها است؛ همچنین برخی از تجهیزات یا فرسوده شدند یا وجود ندارند، همچنین در زمینه اعتبارات و سرمایه و تجهیزات باید اقدامات جدی انجام شود و این هم یکی از مشکلات جدی ما در مراجع قضائی است.

کد خبر 5323159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha