۱۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۹:۱۸

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

موافقت با بازنشستگی پیش از موعد ۶۳۵ کارگر لرستانی

موافقت با بازنشستگی پیش از موعد ۶۳۵ کارگر لرستانی

خرم‌آباد- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: با بازنشستگی پیش از موعد ۶۳۵ کارگر در استان موافقت به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی آشتاب امروز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد شش ماهه سال جاری کمیته بررسی مشاغل سخت و زیان آور در استان اظهار داشت: همه کارگران مشغول در مشاغل سخت و زیان آور با ۲۰ سال سابقه کار متوالی و یا ۲۵ سال سابقه کار متناوب می‌توانند درخواست بازنشستگی داشته باشند تا تقاضای آنها در کمیته‌های تخصصی بدوی و تجدید نظر مرتبط با مشاغل سخت و زیان آور مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کارگران مشاغل سخت و زیان آور که بر اثر عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد، تنشی بالاتر از ظرفیت طبیعی به آنها وارد شود، می‌توانند تقاضای بازنشستگی بدهند افزود: برای رسیدگی به پرونده متقاضیان بازنشستگی بیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰، کمیته بدوی و تجدید نظر بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان آور با تشکیل ۳۸ جلسه نسبت به بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان آور اقدام کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: از تعداد ۸۱۲ درخواست که در کمیته بدوی و تجدید نظر مطرح شده، تعداد ۶۳۵ درخواست مورد تأیید قرار گرفت و برای اقدام‌های بعدی به سازمان تأمین اجتماعی ارسال شد.

آشتاب افزود: ایمنی و بهداشت کار کارگاه‌های مختلف توسط بازرسان به صورت دوره‌ای و زمان بندی شده مورد بررسی و نظارت قرار می‌گیرد و موارد لازم تذکر داده می‌شود.

وی عنوان کرد: کارفرمایان کارگاه‌های مختلف مکلف و موظف به ایمن سازی محیط کار و رعایت آئین نامه‌های مرتبط هستند.

کد خبر 5323410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha