۱۸ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۱۹

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی خبر داد؛

استقبال دانش آموزان ایرانی خارج از کشور از رمزینه‌های سریع پاسخ

استقبال دانش آموزان ایرانی خارج از کشور از رمزینه‌های سریع پاسخ

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: آمار بهره برداری از رمزینه‌های سریع پاسخ از سوی کشورها نشان می دهد که دانش آموزان ایرانی خارج از کشور، از رمزینه های سریع پاسخ استقبال کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حسن ملکی، اظهار کرد: در آغاز دولت سیزدهم، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، در بیانات خود، تأکید کردند که «بالاترین سرمایه، اعتماد مردم است» در همین راستا باید از طریق برنامه درسی و تلاش‌هایی که انجام می‌دهیم، اعتماد مردم را تقویت و جلب کنیم زیرا بدون سرمایه اجتماعی، سرمایه دیگری کارگشا نخواهد بود.

ملکی در خصوص درج رمزینه‌های سریع پاسخ در کتاب های درسی گفت: تعداد ۲۶ عنوان کتاب درسی، به دلیل این که زودتر از تصمیم نهایی برای چاپ ارسال شده بود، فاقد رمزینه سریع پاسخ است؛ اما بدیهی است که می‌توان این نقص را در نسخه PDF کتاب رفع و اطلاع رسانی کنیم.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ادامه داد: در راستای بهبود کیفیت کتاب‌ها، کمیته کنترل کیفیت کتاب‌های درسی، تشکیل شده است و اعضا و مسئولان آن نیز کاملاً مشخص شده اند. در این زمینه کاهش اشکالات و افزایش سطح کیفی کتاب ها مد نظر سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی است.

وی بر لزوم توجه به بازنشستگان و تجربیات آنان تأکید کرد و گفت: پیشنهاد من این است که برای بازنشستگان به عنوان پیشکسوتان عرصه آموزش، یک محل را در نظر داشته باشیم و از حضور آنان بهره‌مند شویم چرا که این افراد، نزدیک به ۳۰ سال در بخش‌های مختلف حضور داشته‌اند لذا اگر مایل باشند که حتی، هفته‌ای یک روز تجربیات خود را در اختیار ما قرار دهند، مغتنم بدانیم و از نظرات آنان استفاده کنیم.

ملکی درباره موضوع آموزش و توانمند سازی معلمان، بیان کرد: ما باید در این بخش باید، قویتر از قبل وارد عمل شویم زیرا مرجعیت علمی در آموزش و پرورش با سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی است لذا ما باید نشان دهیم که توان این امر را در عمل داریم.

وی افزود: توانمند سازی معلمان یکی از این اموری است که در راستای مرجعیت علمی سازمان باید در مرکز توجه قرار دهیم البته توانمند سازی معلمان دارای دو سطح است که یکی از آنان عام و عمیق و دیگری خاص و موردی انجام می شود.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی خاطرنشان کرد: در بخش عام و عمیق شورایی تشکیل خواهیم داد و کار را پیش خواهیم برد و در سطح خاص و موردی که امروز شامل رمزینه‌های سریع پاسخ و برنامه درسی غیر حضوری است، باید در سطح سازمان، کمیته‌ای را با مسئولیت معاونت تألیف داشته باشیم.

وی گفت: طبیعتاً در برنامه ریزی‌های این کمیته، محتوای توانمندسازی را باید دفاتر ارائه کنند اما از آنجایی که در بُعد اجرایی و عملیاتی کردن کار، نیازمند یک سری تلاش‌های خاص هستیم؛ معاونت‌های آموزشی وزارتخانه نیز باید در این کمیته نماینده داشته باشند.

کد خبر 5323841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha