۲۰ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۱۳

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تذکر ائمه جمعه به مسئولان جنبه مچ‌گیری ندارد

تذکر ائمه جمعه به مسئولان جنبه مچ‌گیری ندارد

بجنورد- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تاکید بر اینکه تذکرات ائمه جمعه به مسئولان مچ‌گیری نبوده و جنبه اصلاحی دارد، گفت: ائمه جمعه باید کاستی ها را در خطبه‌ها طرح و پیگیری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری صبح سه شنبه در گردهمایی ائمه جمعه خراسان شمالی که با حضور فرمانده انتظامی استان در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، بهبود و ارتقای فضای فرهنگی و اجتماعی جامعه را دو رسالت مشترک ائمه جمعه و نیروی انتظامی برشمرد.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه راهبری فرهنگی و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی ازجمله وظایف ائمه جمعه است، اظهار کرد: ائمه جمعه به‌عنوان افراد ناظر و بصیر، وضعیت موجود در بخش‌های مختلف اجتماع را نگاه کرده و سعی می‌کنند مسائل مورد نیاز و کاستی‌ها را در خطبه‌ها و بیانات خود طرح و پیگیری کنند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: در واقع ائمه جمعه مانند پدری برای جامعه هستند که همه اقشار و افراد و دستگاه‌ها را فارغ از نوع نگاه و بینش، موردحمایت قرار می‌دهند تا برآیند آن، ارتقای جامعه در بعد مادی و معنوی باشد.

وی افزود: در این راستا اگر ائمه جمعه نسبت به برخی دستگاه‌ها و ادارات تذکر می‌دهند بحث مچ‌گیری و تخریب نیست؛ بلکه این تذکرات اعلام بیدارباشی است تا دستگاه مربوطه بهتر از گذشته به مردم و جامعه خدمت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر اینکه تمام حرکات و اقدامات ائمه جمعه در راستای راهبری و اصلاحی بوده و هیچ‌کدام تخریبی نیست، خاطرنشان کرد: تذکر و نصیحت به افرادی که در درون نظام تعریف می‌شوند صرفاً جنبه اصلاحی دارد و با موضوع مقابله و مبارزه با دشمنان خارجی و بدخواهان بیرون از مرزهای سیاسی و فکری نظام اسلامی، تفاوت ماهوی دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به هم‌افزایی و همراهی موجود بین ائمه جمعه و نیروی انتظامی استان، گفت: بین ائمه جمعه و نیروی انتظامی خراسان شمالی تعامل و ارتباط شایسته‌ای در راستای پیشگیری از جرایم و بهبود فضای فرهنگی اجتماعی استان وجود دارد.

وی افزود: درواقع بخش مهمی از مطالب و مسائل اجتماعی و فرهنگی که طرح، مطالبه و پیگیری آن توسط ائمه جمعه صورت می‌گیرد با عاملیت و نقش‌آفرینی نیروی انتظامی اجرایی و تکمیل می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در انتها گفت: بر این اساس تعامل و ارتباط دوسویه و گفت‌وگوهای سازنده بین نیروی انتظامی و ائمه جمعه می‌تواند در این راستا بسیار مفید و مؤثر باشد لذا هر دو نهاد باید بکوشند با هم‌افزایی و همکاری بیشتر زمینه ارتقای بیش از پیش امنیت اخلاقی و اجتماعی را فراهم کنند.

کد خبر 5325845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha