۲۱ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۰۸

رئیس دانشگاه علمی کاربردی مطرح کرد؛

تهیه طرح آمایش دانشگاه علمی کاربردی

تهیه طرح آمایش دانشگاه علمی کاربردی

خرم‌آباد- رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی از تهیه و تدوین طرح آمایش این دانشگاه در سطح کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین امید امروز چهارشنبه در مراسم آغاز به کار کلاس‌های دانشگاه علمی کاربردی لرستان با تاکید بر اینکه هدف اصلی دانشگاه توسعه کسب و کارهای کوچک است اظهار داشت: خوشبختانه بعد از نزدیک به ۲۰ ماه تعطیلی آموزش حضوری در کشور با توجه به شیوع کرونا، کلاس‌ها در ترم جدید به صورت حضوری خواهد بود.

حضور دانشجویان از ۱۵ آبان در دانشگاه

وی با بیان اینکه با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، از شنبه ۱۵ ماه کلاس‌های ما همه حضوری خواهد بود افزود: یک واقعیت انکار ناپذیر است که در همه آموزش‌ها و به ویژه آموزش‌های مهارتی که ما متولی آن هستیم اصلاً نمی‌شود دوره حضوری را با دوره مجازی مقایسه کرد، هدف ما در دانشگاه علمی کاربردی انتقال مهارت و مهارت آموزی است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان داشت: با توجه به اینکه در کشور به اندازه کافی واکسن وجود دارد و محل‌های واکسیناسیون خلوت هست، اساتید، دانشجویان، رؤسا و کارکنان مراکز در این فرصت سه تا چهار هفته باقی مانده تا بازگشایی دانشگاه، اقدام به تزریق واکسن کنند.

اصلاح اساسنامه دانشگاه

امید در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی برنامه راهبردی اول خود را در پایان سال ۹۹ به اتمام رساند گفت: در این برنامه در موضوعات مختلف به ویژه پنج موضوع هدف گذاری شد و در برنامه دوم توسعه دانشگاه که در تابستان امسال به تصویب هیئت امنا رسید، تداوم برنامه‌های کیفی و مرتبط با آمایش در مناطق مختلف کشور اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: در این راستا حضور دانشجویان جدید همزمان با برنامه دوم راهبردی دانشگاه است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به اصلاح اساسنامه دانشگاه بیان داشت: در کشور ۳۲ دانشگاه علمی کاربردی داریم، اساسنامه جدید نیز ابلاغ شده است.

تهیه طرح آمایش دانشگاه علمی کاربردی

امید، همچنین از اجرای طرح آمایش این دانشگاه خبر داد و تصریح کرد: این طرح آمایش برای پنج ساله آینده تهیه و تدوین شده است.

وی با بیان اینکه ظرف یک تا دو ماه آینده برنامه توسعه همه ۳۲ دانشگاه علمی کاربردی بر مبنای طرح آمایش نهایی خواهد شد گفت: ما تعهد کرده‌ایم که دانشجویان را کارآفرین تربیت کنیم و در این راستا از همه ظرفیت‌های لازم استفاده خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با تاکید بر اینکه دوره‌های ما در دانشگاه شغل محور هستند و از نظر اشتغال از سایر دانشگاه‌ها بهتر است گفت: بالغ بر ۷۰ درصد دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی شاغل هستند، از این تعداد حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد قبل از ورود به دانشگاه شغل داشته‌اند و بقیه بعد از اتمام تحصیل در دانشگاه شغل پیدا کرده‌اند.

امید ادامه داد: ۳۵ هزار مدرس در دانشگاه‌های علمی کاربردی داریم، مراکز علمی کاربردی هر ساله سطح بندی می‌شوند و ارزیابی مستمر را انجام می‌دهیم.

کد خبر 5326768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha