۲۲ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۳۷

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان:

نظارتی بر شرکت‌های تبلیغاتی غیرمجاز سطح شهر بندرعباس نیست

نظارتی بر شرکت‌های تبلیغاتی غیرمجاز سطح شهر بندرعباس نیست

بندرعباس-مدیرکل فرهنگ و ارشاد هرمزگان با اشاره به واگذاری بیلبوردهای شهر بندرعباس به شرکت‌های فاقد مجوز، گفت: براساس قانون نظارتی بر روی شرکت‌های تبلیغاتی غیرمجاز سطح شهر بندرعباس نداریم.

رضا کمالی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در چارچوب قانون اقدام به نظارت بر تبلغیات بیلبوردهای سطح شهر می‌کند.

وی با ذکر این نکته که اداره کل فرهنگ و ارشاد هرمزگان پاسخگوی دستگاه‌های نظارتی است، عنوان کرد: اگر موردی غیر منطبق بر موازین اسلامی و شرعی در تبلیغات دیده شد به ما گزارش داده شود تا به سرعت نسبت به رفع آن اقدام کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ابراز داشت: ما تنها می‌توانیم بر شرکت‌ها و کانون‌هایی که از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان مجوز گرفته باشند نظارت کنیم و باقی بیلبوردها از نظارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خارج است.

کمالی ابراز داشت: بسیاری از بیلبوردهایی که در سطح شهر بندرعباس قرار دارند به صورت غیر قانونی توسط شهرداری واگذار شده است و به کانون‌های زیر مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار نشده است.

وی مطرح کرد: طی مدت اخیر سه شرکت را الزام به دریافت مجوز کردیم تا بتوان اقدامات نظارتی را انجام داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان ضمن انتقاد از شهرداری مبنی بر واگذاری تابلوها به شرکت‌های بدون مجوز و بدون طی کردن مراحل قانونی، اظهار کرد: ما بر کانون‌هایی که از فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دارند نظارت دقیقی داریم اما روی شرکت‌هایی که شهرداری به صورت غیرقانونی اقدام به واگذاری بیلوردها به آن‌ها کرده است هیچ نظارتی نمی‌توانیم داشته باشیم.

کمالی با ذکر این نکته که افرادی که حتی مجوز کانون‌های تبلیغاتی هم ندارند با شهرداری قرارداد منعقد کرده‌اند، گفت: کانون‌هایی که زیر نظر ارشاد فعالیت می‌کنند در ابتدا تصویر تبلیغ مورد نظر خود را ارائه می‌کنند و پس از تائید روی بیلبوردهای مورد نظر نصب می‌شود.

وی ابراز داشت: تبلیغات دامپزشکی و درمان حیوانات در سطح کشور در حال انجام است اما اگر لفظ یا عکس «سگ» در تبلیغات استفاده شود دارای ایراد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان گفت: اگر موردی فراتر از قانون و شرع در بیلبوردهای زیر نظر اداره ارشاد مشاهده شد، به ما گزارش شود تا بررسی‌های لازم صورت بگیرد.

کد خبر 5326945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha