۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۵۷

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی:

اجازه نفوذ به تفرقه افکنان ندهیم/جلوه وحدت در پنج شهرستان تلفیقی

اجازه نفوذ به تفرقه افکنان ندهیم/جلوه وحدت در پنج شهرستان تلفیقی

بیرجند-مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه علماء نباید اجازه نفوذ به تفرقه افکنان بدهند، گفت: جلوه‌های وحدت در پنج شهرستان تلفیقی خراسان‌جنوبی مشهود است.

حجت‌الاسلام احمد رضایی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: جهان اسلام ظرفیت‌های مادی و معنوی بسیار خوبی از منابع طبیعی و مشترکات فراوان اعتقادی چون قرآن کریم دارد که باید از آن به بهترین نحو برای وحدت و یک دلی استفاده کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: البته مقصود از وحدت شیعه و سنی این نیست که هر کدام از مذاهب اسلامی دست از اعتقادات خود بردارند بلکه منظور کمک به یک زندگی برادرانه و همراه با آرامش در کنار یکدیگر و مقابله با مستکبران است.

رضایی بیان کرد: در موضوع وحدت ما می‌خواهیم به نقطه‌ای برسیم که همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی به جای آنکه سرمایه‌های خود را علیه یکدیگر به کار گیرند، با هم از این سرمایه‌های ارزشمند برای مقابله با توطئه‌های استکبار و معاندین اسلام استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه وحدت و با هم بودن از جمله تأکیدات قرآن کریم است، افزود: خراسان‌جنوبی یکی از نقاط کشور است که در آن وحدت شیعه و سنی زبانزد شده و در پنج شهرستان تلفیقی مردم برادرانه با هم زندگی می‌کنند و خوشبختانه تاکنون مشکل خاصی نداشته‌ایم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: البته باید حواسمان باشد که دشمن هیچ گاه بیکار نمی‌نشیند و نباید اجازه نفوذ بدخواهان را برای ایجاد تفرقه بدهیم.

رضایی با اشاره به اینکه در راستای وحدت، علمای شیعه و سنی باید بصیرت افزایی داشته و اجازه نفوذ تفرقه برانگیزان را ندهند، ادامه‌داد: البته برای ما وحدت تنها منحصر به یک هفته نیست بلکه می‌خواهیم به طور نمادین در این هفته اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به ویژه برای جوانان داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته وحدت تا پایان هفته در شهرستان‌های تلفیقی استان ادامه‌دارد، افزود: در بیرجند نیز در مسجد امام حسین (ع) برنامه‌ای با حضور مردم و به ویژه علمای شیعه و سنی شهرستان برگزار خواهد شد.

کد خبر 5334120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha