۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۵۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اعلام کرد؛

جایگاه سوم استان مرکزی در تزریق دُز دوم واکسن کرونا 

جایگاه سوم استان مرکزی در تزریق دُز دوم واکسن کرونا 

اراک- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: استان مرکزی طبق نقشه استانی واکسیناسیون کامل گروه‌های هدف در جایگاه سوم قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، محمد جمالیان گفت: بر اساس نقشه استانی واکسیناسیون کامل کرونا در ایران، تاکنون ۴۲ درصد از جمعیت گروه هدف استان مرکزی با دریافت هر دو دُز به صورت کامل واکسینه شده‌اند.

وی ادامه داد: استان گیلان با واکسیناسیون کامل ۴۶ درصدی گروه هدف، صدر نشین این جدول است و استان‌های آذربایجان شرقی و فارس ۴۵ درصد از جامعه هدف را به صورت کامل واکسینه کرده و در جایگاه دوم قرار گرفته است و استان مرکزی در کنار تهران با واکسیناسیون ۴۲ درصدی جایگاه سوم را در این نقشه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه آمار تزریق واکسن کرونا در استان مرکزی ۵ درصد بیشتر از میانگین کشوری است، تاکید کرد: در سایه تلاش‌های صورت گرفته طبق آمارهای اعلام شده، استان مرکزی در شمار افرادی که دُز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند، از میانگین کشوری (۳۷ درصدی) بالاتر است.

وی خاطر نشان کرد: مراکز تجمیعی استان با سرعت در انجام واکسیناسیون گروه‌های هدف هستند و انتظار می‌رود مردم و دانش آموزان بدون نگرانی در این بخش همکاری بیشتری داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به احتمال خیز ششم کرونا در استان بیان کرد: شمار موارد سرپایی کرونا در بیمارستان‌های استان در شیب افزایشی قرار گرفته و می‌طلبد مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن اهتمام داشته باشند.

کد خبر 5337967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha