۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۰۰

با تصویب یک طرح در شورای شهر؛

حمل و نقل عمومی همزمان با بازگشایی مدارس ساماندهی می شود

حمل و نقل عمومی همزمان با بازگشایی مدارس ساماندهی می شود

طرح بهبود شرایط حمل و نقل عمومی همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها طی روزهای آینده در شورای شهر با اکثریت آرا به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر تشکری هاشمی در تشریح طرح بهبود شرایط حمل و نقل عمومی همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در شرایط کاهش شیوع کرونا گفت: قرار است تا یک ماه آینده کلاس مدارس حضوری باشد و با توجه به اینکه شاهد حجم بالای ترافیک خواهیم بود اخیراً با تمام شدن دورکاری باعث حجم بالای ترافیک هستیم این طرح تهیه شده تا برخی از مشکلات و ناملایمات را بهبود بخشد هرچند با این شرایط هم به وضع آرمانی نمی رسیم.

وی با بیان اینکه باید ظرف یک ماه اقدامات ضروری انجام دهیم و با کمک کمیسیون برنامه و بودجه هم هر کدام از ردیف‌های بودجه‌ای شناسایی شده است، گفت: این طرح با اصلاحاتی آماده شده است. که از جمله آن شامل ۱۶ بند و تبصره، می‌توان به تامین منابع مالی و اورهال ۶۸ دستگاه واگن مترو اشاره کرد.

وی ادامه داد: به لحاظ زمان بندی این طرح مورد بررسی قرار گرفت تا به آرام سازی ترافیک اطراف مدارس، کاهش سرفاصله قطارها، نگهداری و بهسازی خصوص مترو، کمک به مترو برای خرید قطعات یدکی، اقدام شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل به کاهش یک دقیقه‌ای سرفاصله قطارها اشاره کرد و گفت: با این تعداد ناوگان پیش از این ۲ میلیون مسافر جا به جا شده است.

پیرهادی گفت: آیا امکان ظرفیت به ۲ میلیون جابه جایی و اورهال ۶۸ واگن و به کارگیری ۲۰۰ اتوبوس وجود دارد؟ گفت: براساس عدد موجود باید ۲ هزار ۱۰۰ دستگاه اتوبوس داشته باشیم آیا این تعداد اتوبوس مشغول فعالیت هستند؟

مظفر گفت: مواردی که بار مالی مصوب خارج بودجه مصوب داشته حذف شده است و ناظر به بودجه مصوب ۱۴۰۰ است و اگر شهرداری در تامین منابع مشکل داشته باشد بحث دیگری است.

شربیانی پرسید این طرح که با دو فوریت آمده است چرا جلوی بندها کد پروژه‌ها اعلام شده است و باید مشخص کنیم منابع مالی این طرح از کجاست وگرنه مثل متون قبلی عدم قابل اجرا خواهد بود.

حبیب زاده گفت: کمیسیون بودجه مشترکا تشکیل شده و اینکه بعد از زمان بودجه طرح و لایحه‌ای ارائه می‌شود باید ردیف بودجه آن مشخص شود.

وی افزود: شهرداری چون خودش در آن جلسه بوده است هم توان اجرای آن را دارد و عدد جا به جایی هم زیر ۱۰ درصد است.

عباسی گفت: این طرح قابلیت تحقق خواهد داشت.

فروزنده معاون شهردار تهران گفت: وقتی در نیمه اول ۵۲ درصد بودجه محقق شده و طبق روال ۸۱ درصد محقق می‌شود تخصیص ۱۰۰ درصدی با واقعیت نمی‌خواند.

وی افزود: تامین منابع روندی را نشان می‌دهد که قابلیت تامین ۱۰۰ درصدی وجود ندارد، هرچند اورهال مترو و نوسازی تاکسی‌ها دنبال می‌شود.

امانی گفت: شهرداری موظف است که تامین کند و ما داریم برای شهرداری اولویت تامین می‌کنیم و نباید کوتاه بیایم.

چمران گفت: این در صورتی است که بودجه شهرداری به این صورتی که بسته می‌شد تامین نمی‌شد. پیشنهاد من این است که تبصره تنها درباره حمل و نقل عمومی مطرح کنیم.

کاشانی گفت: در جلسه مشترک اولویت اولمان استفاده از اتوبوس است و شهرداری هم پذیرفته است.

در نهایت این طرح با اکثریت آرا به تصویب رسید.

کد خبر 5340251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha